Schneider Electric a inregistrat in cel de-al treilea trimestru din 2008 o cifra de afaceri de 4,6 miliarde euro, in crestere cu 6,9%, pe baza unei structuri si a unei rate de schimb constante, a anuntat compania.
Achizitiile au dus la o crestere neta de 97 de milioane de euro, sau 2,2% din cifra de afaceri. Acestea au inclus in principal contributia Pelco, de 91 milioane de euro, dar si achizitii tintite, cum ar fi Wessen si Marisio in domeniul Sistemelor de instalare si control pentru tarile emergente, ECP si Ram in industria de petrol si gaze si destinate OEM-urilor, anunta NewsIn.

Renuntarea la activitatea MGE de sisteme de dimensiuni reduse a generat o scadere a vanzarilor cu 46 milioane euro. Efectul ratei de schimb a fost in mod clar negativ pana la 204 milioane euro (- 0,5%), in principal din cauza deprecierii dolarului in fata euro in perioadele comparate. Totusi, pe baza structurii actuale si a ratei de schimb, vanzarile au crescut cu 4,1 %.

"Schneider Electric a generat o crestere organica solida in cel de-al treilea trimestru. In mediul actual nesigur, ne asteptam la o crestere organica pe intregul an 2008 in jur de 8%. Suntem in grafic pentru atingerea obiectivului de minim 15% marja EBITA. Prioritatea noastra pe termen scurt este in mod clar sa acceleram masurile de reducere a costurilor si sa pregatim lansarea noului program al companiei pentru perioada 2009 – 2011", a declarat presedintele si directorul executiv al companiei Jean-Pascal Tricoire.

In Europa vanzarile au crescut cu 9,1%, in trimestrul al treilea al anului, comparativ cu aceasi perioada a anului 2007. Desi in Europa de Vest, cresterea a fost mai lenta in Marea Britanie si Spania, dupa cum era de asteptat, in principal datorita scaderii activitatii in domeniul rezidential in Germania si Franta, cresterea a ramas puternica. Aceasta a scazut insa sub limita de 10% in Scandinavia, din cauza tendintei de scadere de pe piata cladirilor rezidentiale si ne-rezdentiale. Pietele din Europa de Est au inregistrat un alt trimestru de crestere puternica, aproape de 20%. Mai ales Rusia si Ucraina, care si-au continuat progresul solid.

Potrivit companiei, distributia electrica, care a adus 56% din cifra de afaceri, a realizat o crestere organica de 6,9%, rezultata in mare parte din ofertele Schneider Electric pentru voltaj mediu si scazut, in timp ce activitatile cu Sisteme de Instalatii si Control au generat o crestere slaba dat fiind declinul de pe multe piete rezidentiale finale.

Automatizarile si controlul (29% din vanzari) au obtinut o crestere organica de 4,7%. Excluzand Senzorii Personalizati, cresterea a fost de 6,7%, generata de solutiile de automatizari pentru industrii si constructii. In fine, domeniul energiei securizate (15% din vanzari) a continuat sa raporteze o crestere organica puternica cu +11,1%.

Schneider Electric se asteapta in prezent ca cresterea organica pe intregul an sa fie in jur de 8% si este pe cale sa-si atinga obiectivul de a ajunge la minimum 15% marja EBITA. In viitor, prioritatea Schneider pe termen scurt este sa implementeze planurile de reducere a costurilor, pregatite cu ocazia noului program al companiei pentru perioada 2009 – 2011. Aceasta va include in principal un program de simplificare a functiilor de suport, care se preconizeaza ca va aduce economii de 600 milioane de euro pana in 2011.

In plus, grupul va continua sa exploateze rezervele profitabile prin implementarea masurilor de productivitate industriala, constand in simplificarea retelei de distribuitori, globalizarea achizitiilor si re-echilibrarea productiei.

Compania este prezenta in Romania de mai mult de 10 ani, are 150 de angajati si o retea cu peste 500 de puncte de distributie in toata tara. Schneider Electric Romania a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de circa 65 milioane euro, in crestere cu 30% fata de anul anterior si isi propune pentru 2008 investitii totale de un milion euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri