Clientii au cheltuit in medie 400 lei per achizitie anul acesta, la un nivel similar cu cel din perioada Pastelui in 2009. Pe de alta parte, cheltuiala medie per client in perioada Sarbatorilor a fost cu 25% mai mare fata de saptamanile din luna martie.

“Vanzarile inregistrate anul acesta in perioada dinaintea Pastelui la nivelul pietei de electronice au fost mai mici cu aproximativ 20%, comparativ cu anul 2009, apetitul pentru consum generat de aceasta sarbatoare fiind mult diluat in 2010. Cele mai mari cresteri le-au inregistrat electrocasnicele mari si electronicele” a declarat Adrian Olteanu, CEO Flanco.

Reprezentantii companiei considera ca trendul ascendent al vanzarilor se va mentine si in aprilie, ca urmare a optimizarilor operationale din primele trei luni din 2010.

"Am depasit deja cele mai dificile momente ale acestui an si am avut cresteri constante ale vanzarilor", a spus Olteanu.

Cele mai importante cresteri ale vanzarilor au fost inregistrate in privinta electrocasnicelor mici - cuptoare cu microunde, aspiratoare si aragazuri. Evolutia vanzarilor pe segmentul IT a inregistrat o stagnare, in principal datorita nivelului crescut al vanzarilor in primele luni ale anului.

In ceea ce priveste modalitatile de plata, in perioada Pastelui, raportul intre vanzarile cash si cele pe credit a fost de aproximativ 3:1.

Magazinele situate in centrele comerciale au obtinut cele mai mari vanzari, unitatea care a inregistrat cele mai bune rezultate in perioada Pastelui fiind Flanco Sun Plaza, magazin deschis la sfarsitul lunii februarie in centrul comercial Sun Plaza.

Flanco International a vandut, in ziua deschiderii magazinului din Sun Plaza, produse in valoare de 330.000 lei, cu un maxim de 900 de clienti.