Operatorii de telefonie mobila incearca sa devina “smart pipes”, adica isi doresc sa furnizeze servicii aditionale (precum publicitate, diferite aplicatii) si chiar continut pe langa traditionale de conexiune de voce ori date, a afirmat pentru Wall-Street, Patrice Slupowski, vicepresident digital innovation&communities in the audience and advertising division in cadrul Orange, companie detinuta de grupul France Telecom.
“De exemplu, Facebook are partea de socializare, carte de telefoane, ne putem gandi ca este un jcator de telecom, dar sa fii in telecom nu este doar despre acest lucru. Inseamna sa ai servicii bune, echipamente, sa ai grija de consumator, sa ai obiective legate de acestia, sa schimbi felul in care consumatorii folosesc internetul, sa gasesti metode prin care sa ii ajuti chiar si financiar pentru a-si cumpara dispozitivele de care au nevoie. Dar daca operatorii nu investesc in servicii care sa raspunda nevoilor consumatorilor, vor fi doar <<pipes>> (n.red “dump pipes”- opusul lui "smart pipes" se refera la faptul ca un operator nu ofera alte servicii in afara de cele clasice, precum conexiunea de voce ori de internet)”, explica Patrice Slupowski (foto), afirmand ca inca foarte multi oameni privesc companiile de telecom precum niste furnizori de energie electrica.

De altfel, acesta afirma ca Orange isi doreste sa gaseasca metoda prin care sa ofere servicii si experiente potrivite pentru toate cele patru ecrane folosite in prezent de un consumator: televizor, telefon mobil, calculator si tableta PC.

“Consumatorii vor cauta din ce in mai mult experienta, vor dori servicii care sa vina spre ei si sa se poarte precum niste valeti. Acestea vor sti unde locuiesti sau ce culoare iti place si oamenii isi doresc tot mai mult astfel de lucruri. De exemplu, in Japonia exista un serviciu care te anunta ca trebuie sa iti iei umbrela in cazul in care tu vrei sa pleci si datele arata ca va ploua. Astfel de servicii, care sunt in functie de dorintele consumatorilor, cred ca se vor dezvolta”, mai spune oficialul Orange.

Aplicatiile pentru diferite dispozitive precum smartphone-uri ori tablete PC devin din ce in mai importante pentru consumatori, compania de cercetare Gartner estimand la inceputul acestui an ca in 2013 se vor cheltui circa 29,4 miliarde de dolari pentru achizitia de aplicatii, fata de 4,2 miliarde de dolari in 2009.

De altfel, Orange va lansa in curand in Romania (alaturi de Polonia si Slovacia) un magazin de aplicatii pentru smartphone-uri (Orange App Shop), in prezent acest serviciu fiind disponibil doar in Franta si Marea Britanie.

In prezent, magazinul numara aproximativ 10.000 de aplicatii disponibile pe 20 de dispozitive, dintre care 10 cu sistemul Android.

Orange Romania a lansat in ultimele luni din ce in mai multe servicii pentru a creste pe zona de internet mobil si smartphone-uri, in prezent telefoanele inteligente reprezentand circa 30% din totalul telefoanelor comercializate de companie.

Totodata operatorul de telecom a inceput sa comercializeze recent si tableta Samsung Galaxy Tab, principalul competitor al iPad, segmentul de tablete PC fiind de altfel unul dintre cele in care analistii vad un mare potential de crestere in urmatorii ani.

Smartphone-urile ori diferitele dispozitive mobile precum tabletele ori notebookurile devin tot mai importante pentru operatorii telecom, intrucat majoritatea clientilor isi doresc sa aiba acces la internet pretutindeni, iar internetul mobil este unul dintre putinele segmente care mai poate aduce cresteri furnizorilor de servicii de telecomunicatii.

Sursa foto: Blogul lui Dragos Stanca.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri