Compania germana Nici, producatorul leului de plus ”Goleo VI", mascota oficiala a Cupei Mondiale fotbal Germania - 2006, a anuntat luni ca se afla in pragul falimentului din cauza vanzarilor reduse, transmite Rompres. "Societatea noastra traverseaza o criza financiara serioasa", a precizat directorul de marketing de la Nici, Uwe Klimach, dezvaluind ca firma se gandeste serios la posibilitatea depunerii bilantului financiar pentru a intra sub protectia legii falimentului.

Uwe Klimach nu a precizat care vor fi consecintele in acest caz asupra productiei de lei de plus "Goleo", avand in vedere ca mai sunt doar trei saptamani pana la debutul Mondialului 2006, competitie care se va incheia la data de 9 iulie 2006.

Mai mult, societatea nici nu poseda drepturile exclusive de productie a mascotei "Goleo", nume care, potrivit curriculumului vitae inventat de Federatia Internationala de Fotbal (FIFA), provine de la de la modalitatea in care un tata isi incurajeaza fiul spunandu-i "Go, Leo, Go!" ("Hai, Leo, hai!"). "Goleo" a fost prezentat oficial la sfarsitul lui 2005 de doua legende ale fotbalului mondial, brazilianul Pelé si presedintele comitetului de organizare al Mondialului 2006, germanul Franz Beckenbauer.