Producatorul german de articole sportive Adidas-Salomon AG a trecut in fata rivalilor Nike Inc si Puma AG in calitate de sponsor ale celor mai de succes echipe la actuala Cupa Mondiala, fapt ce ar putea sa-i aduca o crestere a vanzarilor de tricouri si alte articole sportive.

La sfarsitul meciurilor din optimile de finala de la CM-2006, s-au calificat in faza sferturilor trei echipe sponsorizate de Adidas ( Argentina, Germania si Franta), depasind rivalii Nike cu doua echipe sponsorizate (Brazilia si Portugalia) si Puma cu doar o echipa (Italia). Echipa de fotbal a Ucrainei este sponsorizata de Lotto.

Cu cat o echipa avanseaza mai mult spre fazele finale ale competitiilor, cu atat fanii vor vedea mai mult logo-ul sponsorului si cresc sansele sa cumpere o copie a acestui echipament. Nike a constatat acest lucru in 2002, cand au crescut vanzarile de tricouri cu insemnele Braziliei dupa ce aceasta echipa sponsorizata de Nike a invins Germania in finala CM-2002. Similar, Adidas a inregistrat o crestere a vanzarilor de tricouri cu insemnele Greciei, dupa ce aceasta echipa, sponsorizata de Adidas, a castigat finala Campionatului European din 2004.

Citeste si:

La inceputul CM-2006, Puma avea cele mai multe echipe sponsorizate (13 selectionate), insa in faza sferturilor a ajuns doar Italia, iar alte echipe precum Cehia si Ghana au fost eliminate. Din randul echipelor sponsorizate de Nike au ajuns in sferturi Brazilia si Portugalia, dar au pierdut cursa nume precum Olanda, Mexic si Australia.

Expertii estimeaza ca un acord de sponsorizare cu o echipa de top costa peste 10 milioane euro anual, in timp ce echipele mai mici precum Trinidad & Tobago sunt aproape pe gratis. in schimb, echipele de fotbal cu performante slabe risca sa inregistreze o pierdere a sponsorilor. Adidas a pus capat contractului de sponsorizare cu echipa Arabiei Saudite dupa ce aceasta selectionata a iesit de la CM-2002 in urma unei infrangeri umilitoare cu 0-8 in fata Germaniei.