Atacul impotriva JPMorgan, investigat de FBI si alte agentii, a inceput in luna iunie, potrivit unei persoane apropiate anchetei. JPMorgan, cea mai mare banca din Statele Unite, a explicat amploarea atacului care a iesit pentru prima oara la iveala in luna august, dand asigurari clientilor ca nu exista dovezi ca parolele si conturile lor ar fi fost compromise, chiar daca numele si datele lor de contact au fost expuse.

Banca a facut eforturi pentru a limita pagubele, de la producerea incidentului, si a precizat ca datele de contact ale unor persoane care s-au conectat la anumite site-uri sau aplicatii mobile au fost furate. Potrivit JPMorgan, pericolul este in prezent de phishing, sistem prin care infractorii incearca sa pacaleasca oamenii sa dea informatii valoroase, cum ar fi ID-urile si parolele.

"Daca gasesc un director de companie, infractorii stiu ca acea persoana valoreaza multi bani si vor incerca sa o atace, chiar daca nu este simplu", a declarat Jeff Tjiputra, presedinte de program pentru securitate cibernetica la University of Maryland University College.

Unii dintre cei afectati de atacurile hackerilor sunt din afara SUA, a spus Patricia Wexler, purtator de cuvant al JPMorgan. Ea a aratat ca pe langa datele de contact, hackerii au obtinut date interne, cum ar fi identificarea clientilor pe categorii, respectiv daca sunt clienti ai diviziei de private banking, de credite ipotecare, auto sau de carduri de credit, scrie Mediafax.

Citeste si:

Wexler a spus ca nu exista dovezi ca ar fi fost accesate, vizualizate sau achizitionate informatii referitoare la conturi, precum numarul conturilor, parolele sau ID-urile. JPMorgan are in prezent 65 de milioane de clienti si serviciile sale ajung la jumatate din familiile americane. In urma atacurilor hackerilor, au fost expuse informatii referitoare la fostii si actualii clienti, precum si la persoane care nu sunt clienti ai bancii, inclusiv persoane care s-au logat la site-urile JP Morgan pentru a efectua tranzactii cu clienti ai JPMorgan.

Datele au fost compromise prin intermediul Chase.com si JPMorganOnline.com, precum si prin aplicatiile mobile care sustin aceste site-uri, a explicat Wexler. JPMorgan a precizat ca clientii nu sunt raspunzatori de tranzactiile neautorizate care sunt raportate cu promptitudine.

Cele 76 de milioane de familii afectate reprezinta 66% din totalul de circa 115 milioane existente la nivelul SUA in 2012. Mai devreme in acest an, datele a 145 de milioane de persoane au fost furate printr-un atac cibernetic impotriva Ebay. Un alt atac, impotriva retailerului Target, in iarna anului trecut, a afectat pana la 110 milioane de cumparatori, iar un atac asupra Home Depot, dezvaluit luna trecuta, a compromis 56 de milioane de carduri de cumparaturi.

Sursa foto: JPMorgan/Shutterstock.com