Akrikhin este unul din primii cinci jucatori din piata rusa, a carei valoare anuala se ridica la peste cinci miliarde de dolari. Ranbaxy doreste prin aceasta achizitie sa isi mareasca cota de piata in Rusia, unde a comercializat in 2005 produse de 33 milioane de dolari. Akrikhin are in portodoliu 40 de medicamente, detinand 20% din piata rusa de profil. Ranbaxy incearca in acelasi timp sa intre pe piata canadiana care a inregistrat anul trecut vanzari de 20 de miliarde de dolari. Ranbaxy nu detine nici un producator in Canada si a activat pe piata locala printr-o subsidiara.
Producatorul indian de medicamente a anuntat in ultima perioada o serie de mutari menite sa ii intareasca pozitia in pietele emergente, in special in zona Europei de Est. Ranbaxy a decis recent sa isi vanda o fabrica din Irlanda pentru a se concentra asupra operatiunilor derulate la Cluj, in cadul Terapia. Indienii de la Ranbaxy au explicat aceasta miscare prin castigurile mai mari pe care le aduce afacerea lor din Romania, oficialii companiei mentionand ca doresc sa faca din Romania punctul de legatura dintre piata Europei Occidentale si cea din fostele tari URSS.
Ranbaxy a achizitionat la inceputul acestei primaveri producatorul local Terapia, valoarea tranzactiei ridicandu-se la 324 milioane de dolari. Oficialii companiei indiene au declarat atunci ca isi doresc sa ajunga a cincea companie de profil din lume bazandu-se si pe Terapia, obiectivul Ranbaxy fiind atingerea unor vanzari de doua miliarde de dolari pana in 2007.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: