„Cyclebahn” ar urma sa conecteze nu mai putin de 10 orase din Germania, printre acestea numarandu-se Duisburg, Bochum sau Hamm, dar si patru centre universitare importante.

Nu mai putin de 2 milioane de locuitori se afla pe o raza de 2km in apropiere de pista destinata biciclistilor si se estimeaza ca aceasta ar urma sa „scoata” de pe strazile din regiune circa 50.000 de automobile in fiecare zi. Viitoarea pista de biciclete va avea o latime de 4 metri si va beneficia de zone pentru depasire, va fi iluminata si va beneficia de inlaturarea zapezii, in anotimpul rece.

Cei 5 km ai pistei de biciclete va fi finantata in proportie de 50% de catre Uniunea Europeana, in timp ce autoritatile din regiunea Rinului de Nord – Westfalia va constribui cu 30%, iar 20% din totalul investitiilor urmand sa fie suportate de catre dezvoltatorul RVR.

In prezent sunt discutii pentru finantarea intregului proiect, de 100 de kilometri, al carui buget s-ar ridica la 200 de milioane de dolari.

Federatia Germana de Ciclism (ADFC) sustine ca aproximativ 10% din totalul deplasarilor din tara sunt realizate prin intermediul bicicletelor.

Britanicii investesc sute de mil. euro in constructia de piste pentru biciclisti si vor sa reduca masiv dependenta de automobil: ce pregatesc marile capitale europene

Londra, Berlin, Viena, Paris sau Stockholm – sunt doar cateva exemple de capitale europene pentru care ciclismul si activitatea in aer liber pe doua roti sunt un stil de viata pentru care tot mai multi oameni opteaza, iar acest lucru a fortat autoritatile din aceste capitale sa investeasca masiv in dezvoltarea si crearea unui ecosistem si a unei infrastructuri speciale, care sa faciliteze transportul acestora in oras.

Londra este in momentul de fata capitala europeana in care sunt concentrate cele mai mari fonduri destinate dezvoltarii unei infrastructuri speciale, care sa vina in sprijinul biciclistilor pentru un transport mult mai civilizat ca pana acum. Autoritatile londoneze au demarat chiar din cursul anului trecut un proiect ambitios, care vizeaza dezvoltarea unor artere speciale pe care vor circula exclusiv biciclistii si cei care utilizeaza solutii de transport pe doua roti.

Biciclistii, rasfatatii Europei: planuri in marile capitale

Biciclistii, rasfatatii Europei: planuri in marile capitale

Dupa demararea lucrarilor, primarul Londrei – Boris Johnson, a promis ca Londra va beneficia de doua “super autostrazi” dedicate transportului personal – una care va fi trasata pe axa nord – sud si cea de-a doua pe asta est – vest.

Autoritatile din Marea Britanie si-au bugetat investitii de peste 270 de milioane de euro pentru a dezvolta si imbunatati retelele de drumuri destinate ciclistilor in marile orase din Anglia, proces care se va intinde in urmatorii ani.

Planurile suedezilor: garaje suspendate dedicate pentru biciclisti

Daca londonezii se lauda cu investitiile pe care le-au bugetat in infrastructura dedicata transportului personal, suedezii se mandreasc cu o parcare dedicata in exclusivitate bicicletelor, spatiu care ar urma sa inmagazineze un numar de pana la 700 de biciclete, va dispune de dulapuri si dusuri pentru ciclisti.

Citeste si:

Garajul va fi situat in apropierea uneia dintre cele mai importante statii de metrou din Stockholm, capitala Suediei. In locul clantelor, intrarea ciclistilor se va face complet automatizat, ceea ce le va permite acestora sa intre direct in garaj si sa fie ghidati mai usor spre un loc liber. Mai mult decat atat, proiectantii si-au propus sa dezvolte si un spatiu de reparatii pentru biciclete, dar si o zona in care ciclistii se pot schimba de haine si sa se imbrace potrivit pentru serviciu sau unde si-ar putea lasa castile de protectie.

Orasul in care 60% din populatie merge pe bicicleta

Groningen, oras cu un aer tineresc, mai ales datorita faptului ca este un important centru universitar, se poate lauda cu un sprijin urias din partea autoritatilor, care au demarat un amplu proiect de incurajare si mai mare a renuntarii la orice mijloc de transport care consuma carburant si incurajarea mersului ecologic.

Un exemplu eco: Orasul in care 60% din locuitori merg pe bicicleta

Un exemplu eco: Orasul in care 60% din locuitori merg pe bicicleta

Conform statisticilor, 61% din transportul realizat in orasul situat in regiunea nordica a Olandei se realizeaza prin intermediul bicicletei, peste 70% dintre aceste calatorii fiind realizate zilnic catre centrele universitare, scoli sau licee.

La prima vedere am putea spune ca este destul de mare ponderea celor care utilizeaza acest sistem de transport, doar ca autoritatile din oras vor si mai mult, planuind ca si mai multi locuitori din Groningen sa curga la aceasta alternativa.

Semafoarele inteligente si pistele de ciclism incalzite reprezinta doar o parte din tot acest plan. Noi zone denumite „park and bike” in care bicicletele vor putea fi inchiriate vor incuraja si mai mult locuitorii orasului sa isi lase masinile in parcare si sa opteze pentru un transport prietenos cu mediul.

Un numar de 5.000 de noi parcari pentru biciclete vor fi construite in apropierea principalei statii de tren, investitie care vine sa completeze cele 10.000 de spatii deja disponibile, dar care au ajuns aproape indisponibile.

„Bicicleta este principalul mijloc de transport in centrul orasului Groningen. Trebuie sa facem eforturi pentru a pastra acest obicei, asta si pentru ca ne confruntam cu o crestere spectaculoasa a numarului de locuitori din oras, punandu-se o presiune uriasa pe spatiul disponibil. (…) Vrem ca mersul pe bicicleta sa fie o mandrie a acestui oras”, spune Paul de Rook, politician care zi de zi parcurge drumul pana la Primarie pe bicicleta.

Romania, una dintre cele mai slabe infrastructuri cand vine vorba de mersul pe bicicleta

Romania are una dintre cele mai slab dezvoltate retele de piste pentru biciclisti dintre toate tarile europene, insa acest lucru se va schimba de anul viitor, cel putin asa arata pe hartie promisiunile autoritatilor de la Bucuresti. Daca in Capitala s-a schitat deja un plan pentru construirea a nu mai putin de 100 de kilometri de sosea dedicata exclusiv ciclistilor, la nivelul tarii inca nu exista o directie clara in acest sens.

Primaria Capitalei a demarat in vara lui 2015 constructiile pentru proiectul care va aduna nu mai putin de 100 de kilometri de sosea special dedicati biciclistilor, investitie care se va ridica la aproximativ 10 milioane de euro si va cuprinde mai multe zone importante ale Capitalei. Noul proiect va cuprinde 61 de artere de circulatie (strazi), precum si 78 de parcari pentru biciclete si 18 centre de inchiriere.