Volumele vanzarilor de bauturi racoritoare au crescut cu 9%, iar cele de snack-uri au avansat cu 3%, se arata in raportul financiar al PepsiCo pentru 2010.

"Performantele operatiunilor noastre au ramas solide, in pofida mediului economic dificil. Am inregistrat cresteri atat in afacerile cu bauturi racoritoare, cat si in cele cu snack-uri. Am abordat agresiv problema costurilor si productivitatii pentru a avea rezultate financiare solide", a declarat presedintele grupului, Indra Nooyi.

In Europa, veniturile nete au crescut anul trecut cu 38%, la 9,25 de miliarde de dolari. Profitul operational a avansat cu 9%, la 1,02 miliarde de dolari. Raportul noteaza ca in 2010 avansul in volum al vanzarilor reflecta performantele solide din Rusia, Turcia si Polonia.

In ultimul trimestru al anului trecut, performantele operatiunilor cu snack-uri de pe piata europeana au fost sprijinite de cresteri de doua cifre in Rusia si avansuri in majoritatea statelor. Totodata, rezultatele din Europa de Est au fost mai bune decat cele din tarile vestice, unde conditiile macroeconomice au ramas problematice.

Citeste si:

Volumul vanzarilor de bauturi racoritoare a urcat cu 5% atat in ultimele trei luni din 2010 cat si pe ansamblul intregului an, in Europa, excluzand impactul achizitiei unor imbuteliatori, iar performante deosebite au fost inregistrate in tarile est-europene. Rusia, Turcia, Ucraina si Polonia au consemnat cresteri de doua cifre ale volumelor.

PepsiCo mentioneaza ca si-a majorat anul trecut cota pe piata europeana a snack-urilor si a bauturilor carbogazoase.

Pentru acest an, grupul are in vedere continuarea proiectelor de investitii din economiile emergente si a activitatilor de promovare a brandurilor. De asemenea, PepsiCo se asteapta sa beneficieze de sinergii in urma achizitionarii producatorului rus de sucuri si lactate Wimm-Bill-Dann.