Bauturile racoritoare care contin fructoza determina o amplificare a senzatiei de foame, potrivit unui studiu realizat recent de cercetatorii de la Universitatea Carolina de Sud, din Statele Unite ale Americii, informeaza site-ul atlantico.fr, citat de Mediafax.

"Daca va este foame, alegeti glucoza, nu fructoza", spun cercetatorii americani, care doreau sa studieze efectele pe care mai multe tipuri de zahar le au asupra metabolismului uman. Potrivit acestui studiu, oamenii au tendinta de a consuma alimente cu continuturi calorice ridicate, dupa ce au ingerat in prealabil fructoza.

Pentru experimentul lor, savantii americani au creat doua grupuri de voluntari. Cei din primul grup au baut lichide bogate in glucoza, iar cei din al doilea, lichide bogate in fructoza. Apoi, participantii trebuiau sa faca o alegere: ei puteau ori sa primeasca mancare ori sa primeasca o suma de bani, peste o luna.

Participantii care au baut fructoza, o substanta continuta mai ales de fructe si bauturi racoritoare din fructe, au resimtit foamea mai intens in comparatie cu voluntarii care au baut glucoza - substanta continuta in alimentele cu un continut caloric ridicat - si au ales intr-un procent covarsitor sa primeasca mancare. In cazul lor, fructoza a activat zonele din creier responsabile cu dorinta de a manca diverse alimente.

"Fructoza nu stimuleaza hormoni precum insulina, care trimite semnale de satietate spre creier", a precizat Kathleen A. Page, care a facut parte dintre coordonatorii studiului.

Fructoza si glucoza au acelasi numar de calorii si sunt prezente in zahar, insa ele sunt metabolizate in feluri diferite. Glucoza este o sursa de energie pentru organism si creier, alcatuind principalul tip de zahar care circula in sange. In schimb, fructoza, metabolizata de ficat, circula foarte putin prin fluxul sangvin.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri