In tara noastra erau anul trecut circa 5,85 milioane de abonati la serviciile de televiziune, rata de penetrare la nivel de gospodarii fiind de circa 82,6%.

Romania are, pe de o parte, o rata mare de penetrare a serviciilor de televiziune, in timp ce, pe de alta parte, acest mediu de promovare este foarte ieftin comparativ cu alte tari, ceea ce face ca in Romania in jur de 60-65% din investitiile in publicitate sa fie orientate catre televiziune.

Acest procent este semnificativ mai mare fata de media mondiala, televiziunea atragand in acest an la nivel mondial in jur de 40% din bugetele totale de publicitate, adica in jur de 200 miliarde de dolari, conform estimarilor agentiei Zenith Optimedia. Pe de alta parte, investitiile in publicitatea pe televiziune in Romania vor fi anul acesta de circa 190 de milioane de euro dintr-o piata totala de circa 303 milioane de euro, dupa cum previzioneaza agentia Initiative.

Initiative: Declinul investitiilor in publicitate incetineste. Anul viitor, piata va fi stabila

Initiative: Declinul investitiilor in publicitate incetineste. Anul...

“Televiziunea este canalul media cu cel mai mare public si cu cele mai multe promotii, iar in conditii de criza advertiserii se orienteaza catre acest domeniu. Companiile investesc in televiziune si pentru ca in Romania este foarte ieftin”, spunea in urma cu cateva luni despre investitiile in televiziune Mihnea Vasiliu, directorul general al Ringier Romania, unul dintre cei mai mari editori de presa de pe piata locala.

Cei din urma la publicitatea in presa scrisa. De ce?

Cei din urma la publicitatea in presa scrisa. De ce?

Citeste si:

Veniturile din servicii de televiziune, de circa 370 de milioane, au reprezentat anul trecut circa 10,5% din piata romaneasca de comunicatii electronice (telefonie mobila, telefonie fixa, internet, televiziune).

In ultimii ani, cu exceptia lui 2011, romanii au platit tot mai mult pentru a se uita la stiri, filme si diferite emisiuni, acestia platind in 2008 circa 1.422 milioane de lei (386,1 mil. euro), iar in 2009 in jur de 1.576 milioane de lei (372 mil. euro).

Cresterea nu a fost determinata de marirea preturilor, ci de majorarea numarului de abonati la acest serviciu. Astfel, daca in 2008 erau in jur de 5,65 milioane de gospodarii care aveau abonament de TV, anul trecut cifra ajunsese la circa 5,85 milioane de clienti.