Pe primul loc s-a mentinut si anul trecut Media Investment, agentia de media a holdingului de comunicare The Group. Compania condusa de Dan Balotescu a avut in 2011 o cifra de 47,2 milioane de euro, in crestere cu aproximativ doua milioane de euro fata de 2010. Pe de alta parte, compania si-a redus profitabilitatea cu in jur de 815.000 de euro anul trecut, ajungand la un castig in jurul a 1,9 milioane de euro.

Printre clientii Media Investment se numara Cosmote, Ursus si Romtelecom, telecomunicatiile si berea fiind printre cele mai competitive domenii si astfel printre cei mai mari investitori in advertising.

Pe locurile urmatoare se afla Initiative Media, companie care face parte din grupul Lowe, Starcom Mediavest Group, agentie a grupului Leo Burnett, MEC (parte din Ogilvy Romania) si Zenith Media (Centrade Saatchi&Saatchi).

Cel mai probabil intre primele cinci clasate se numara si Universal McCann (UM), agentia de media a grupului McCann Erickson Romania. Insa, in cadrul acestui grup, businessul de media si cel de creatie este inregistrat pe aceeasi agentie, adica pe compania BV McCann Erickson, care anul trecut a avut o cifra de afaceri de circa 47,6 milioane de euro. Oficialii McCann Erickson nu au precizat cat reprezinta bugetele de media din businessul agentiei, insa in urma cu cativa ani acestea insemnau in jurul a 80-90%.

Citeste si:

Pe de alta parte, wall-street.ro nu a introdus in top agentia de media OMD Romania, intrucat aceasta a raportat la Ministerul de Finante doar comisioanele incasate si nu valoarea bugetelor de media. Practic, conform mfinante.ro, compania a avut anul trecut o cifra de afaceri de circa doua milioane de euro, insa in cazul in care ar fi raportat volumul bugetelor de media probabil businessul ar fi fost intre 20-30 de milioane de euro.

O piata de 300 de milioane de euro

Astfel, cele mai mari zece agentii de media au gestionat anul trecut bugete de media in valoare de aproape 237 milioane de euro, adica in jur de 80% din totalul investitiilor in media estimate la circa 309 milioane de euro in 2011, conform agentiei Initiative.
Practic, sumele au fost in scadere cu 2% fata de 2010 si mai putin cu 42,7% comparativ cu 2008, cel mai bun an pentru publicitatea romanesca. Pentru acest an, oficialii Initiative estimeaza ca piata va ajunge la 303 milioane de euro.

“Oamenii din publicitate sunt foarte sensibili la ce se intampla in economie. In ultimii doi ani nu au fost dezechilibre majore, iar declinul a incetinit. Pentru 2013 ne asteptam la o evolutie flat (n.red. stabilizare, nivel similar cu cel din 2012). Am ajuns la fundul sacului, iar mai jos de atat nu se poate. Preturile si bugetele au scazut dramatic”, spunea in urma cu o luna Alexandra Olteanu, directorul general al agentiei de media Initiative.

Cei mai mari advertiseri vin din telecom

Televiziunea este canalul care atrage cele mai mari bugete, investitiile in TV fiind estimate anul trecut la 200 de milioane de euro (65% din piata), iar anul acesta la 190 de milioane de euro.

Initiative: Declinul investitiilor in publicitate incetineste. Anul viitor, piata va fi stabila

Initiative: Declinul investitiilor in publicitate incetineste. Anul...

De asemenea, cei mai mari advertiseri sunt companiile din domeniul telecomunicatiilor, care au achizionat publicitate in valoare de 42 de milioane de euro in 2011, pe locurile urmatoare aflandu-se jucatorii din cosmetice si igiena personala (40 mil. euro) si cele din domeniul medical (25 de milioane de euro).