In 2011, cele doua agentii ale grupului au avut afaceri de circa 9 milioane de euro si pierderi nete de aproximativ 720.000 de euro, conform Ministerului de Finante.

Managerul Epamedia nu a oferit detalii despre cifra de afaceri a grupului in primul semestru, insa a declarat ca aceasta s-a micsorat in linie cu diminuarea pietei. Pentru primul semestru, investitiile in publicitate outdoor au fost estimate la in jur de 16-17 milioane de euro, mai putin cu 5% fata de aceeasi perioada din 2011, conform datelor agentiei de media MEC Romania.

“Prima jumatate a anului nu a confirmat asteptarile relativ optimiste, referitoare la evolutia macroeconomica a Romaniei, sub care au fost construite bugetele de comunicare in toamna lui 2011. In consecinta intreaga piata de media s-a contractat. Referitor la procentul cu care a scazut piata de outdoor fata de primul semestru din 2011 este greu de estimat in conditiile in care nu exista rezultate oficiale sau de monitorizare”, afirma managerul.

El adauga ca au fost clienti care in prima parte a anului si-au consolidat strategia si retelele, in timp ce altii au schimbat strategia si reteaua din mers, sacrificand anii de munca anteriori.

Negocierile pe bugetele existente primeaza in fata multor argumente

“Un trend general este ca orice client incearca sa isi maximizeze expunerea outdoor din punct de vedere al impactului si acoperirii si sa isi optimizeze bugetul. Din pacate, negocierile pe bugetele existente primeaza in fata multor argumente de plus valoare sau claritate a serviciilor. Este, probabil, o traducere imediata a presiunilor interne ale fiecarei organizatii, aceea de a-si optimiza bugetele de comunicare versus performanta veniturilor. Din pacate, este o cursa din care toata lumea are de pierdut pentru ca orice taiere de buget se face cu pretul unei performante mai reduse, indiferent de aria despre care vorbim in comunicare”, explica Bogdan Vasile.

Grupul Epamedia are in jur de 200 de clienti, iar cei care au investit cel mai mult in publicitate in primul semestru provin din domenii precum retail, bricolaj, telecomunicatii si banci.

Pe de alta parte, la nivel de piata companiile care au avut cele mai mari bugete de media in prima jumatate din an au fost Carrefour, Orange, Cosmote, Hornbach. Este vorba de bugetele la rate card, adica sumele care nu contin discounturi ce pot ajunge la mai multe zeci de procente.

Alegerile nu au adus un “aport masiv de venituri in primul semestru

De asemenea, contrar asteptarilor, in primul semestru alegerile nu au adus un “aport masiv de venituri, ci mai degraba de probleme atipice de rezolvat pe termen scurt”, mai spune CEO-ul Epamedia.

Citeste si:

Valoarea pietei de outdoor este estimata sa ajunga anul acesta la circa 30 de milioane de euro, fata de 31 de milioane de euro in 2011, potrivit estimarilor agentiei de media Initiative.

“Asteptarile privind piata intreaga de outdoor pentru 2011 sunt ca aceasta sa se contracteze cu aproximativ 10%. Cred ca in acest moment o estimare generala optimista pentru economia Romaniei in 2012 este imposibila. Advertisingul este in directa rezonanta cu starea economiei si evolutia consumului unei tari. In consecinta, asa cum ne-au invatat ultimii 2-3 ani lucrurile nu sunt asa cum te astepti. Asa incat, incepand din 2011 inca, ne-am decis sa nu stam sa asteptam piata, ci sa fim in pozitia de a incerca sa ajungem la rezultatele dorite prin masurile care ne sunt la indemana”, spune seful Epamedia.

O cifra similara cu cea din 2011

Pana la finalul anului managerul isi doreste sa ajunga la o cifra de afaceri similara cu cea din 2011, sa optimizeze costurile si portofoliul in vederea maximizarii marjei de profit, sa imbunatateasca serviciile si nivelul de pregatire al oamenilor.

De asemenea, isi doreste ca 25% din venituri sa vina din zona de new business si de la clienti mici si mijlocii.

Pentru a atinge acest obiectiv, compania si-a marit echipa de vanzari si a lansat diferite programe de atragere de clienti noi, in special IMM-uri. Printre acestea se numara “Bus-shelter 4 MORE”, care consta intr-un panou publicitar impartit in patru spatii separate de promovare. Acest produs a fost creat special pentru organizatorii de evenimente (expozitii, concerte, teatre, filme, sport) De asemenea, compania a lansat un program de proximitate prin care clientii isi pot promova afacerea pe panouri outdoor aflate in proximitatea punctului de vanzare.

Grupul austriac Epamedia, al carui actionar unic este Raiffeisen Group detine peste 110.000 de fete de expunere in Europa Centrala si de Est, acesta fiind lider de piata in majoritatea tarilor in care este prezenta: Austria, Bulgaria, Croatia, Cehia, Macedonia, Moldova, Polonia, Romania, Serbia, Slovacia si Ungaria.

Printre competitorii Epamedia pe piata locala se numara News Outdoor Romania, grupul Spectacular si Affichage Romania.