Cea mai mare parte a veniturilor The Group, holding lansat in 2005 de catre Mihaela Nicola, Zoltan Szigeti si Bogdan Nicola, este generata de agentia de media Media Investment. Grupul condus de Mihaela Nicola (CEO) si Zoltan Szigeti (presedinte) a fost in 2011 pentru al cincilea an consecutiv cel mai mare jucator pe piata locala de comunicare.

TOP: Cele mai mari grupuri de comunicare din Romania

TOP: Cele mai mari grupuri de comunicare din Romania

“Probabil ca vom urma si noi tendinta pietei si vom stanga la nivelul cifrei de afaceri din acest an” spune Nicola despre evolutia businessului in 2013.

Ea adauga ca pentru anul viitor conducerea holdingului nu are planuri pentru lansarea de companii noi, dar ca managementul este “ mereu in cautare de oportunitati”.

The Group are 210 angajati si 17 agentii de comunicare, fiind grupul cu cele mai multe companii de pe piata locala. Printre miscarile importante pe care The Group le-a facut anul acesta se numara intrarea in actionariatul OMD si PHD, agentii de media care fac parte din OmnicomMediaGroup si afilierea agentiei de creatie Brandstalk la reteaua DDB Worldwide, apartinand tot grupului Omnicom. Astfel, agentia a devenit DDB Romania.

The Group intra in actionariatul OMD si PHD. Ce se intampla pe piata media dupa mariajul anului?

The Group intra in actionariatul OMD si PHD. Ce se intampla pe...

Parteneriatele cu Omnicom au venit intr-un moment in care piata de comunicare din Romania este din ce in ce mai dificila, clientii continuand sa scada bugetele de marketing.

Piata de comunicare este de 400-450 mil. euro

“Spre deosebire de alti ani electorali, acesta n-a adus cu sine masuri care sa creasca, fie si artificial, consumul. Si daca n-am inregistrat o crestere a consumului, nu exista temei sa anticipam vreo crestere a investitiei in comunicare. Suntem prudenti in a configura planuri de business pentru anul viitor si, realist, anticipam ca piata de comunicare se va mentine la nivelul acestui an. Piata de comunicare, in ansamblul disciplinelor sale propabil ca atinge 400-450 de milioane de euro”, explica CEO-ul The Group.

Mihaela Nicola adauga ca pentru 2013 specialistii holdingului estimeaza ca piata nu va inregistra o scadere fata de anul acesta, dar ca “vestea nefericita este aceea ca de fapt nimeni nu poate anticipa mersul economiei la anul”.

Citeste si:

“In comunicare ar putea creste bugetele investite in campanii online, dar, din pacate, acestea nu sunt neaparat indreptate catre propriaterii de site-uri, publicatii digitale sau bloguri, ci in mult mai mare masura catre dezvoltarea de continut relevant. Prin urmare bugetele alocate anterior canalelor media si-ar putea schimba structura prin aceea ca ponderea investitiei in platforme online va creste in detrimentul celei care merge catre presa tiparita sau radio. Investitia in comunicarea televizata isi va pastra ponderea, dar vor aparea forme noi de promovare a brandurilor pe canalele TV”, explica managerul.

Bugetele de investitii in achizitia de spatiu publicitar sunt estimate la circa 303 milioane de euro anul acesta, in scadere cu 2% fata de 2011, conform studiului Media Fact Book, realizat de agentia de media Initiative. Investitiile in media din acest an sunt mai mici cu 42,7% comparativ cu 2008, cel mai bun an pentru publicitatea romanesca, cand companiile au alocat 540 de milioane de euro pentru a-si promova produsele si serviciile.

Televiziunea este canalul care atrage cele mai mari bugete, investitiile in publicitatea pe TV fiind estimate la circa 190 de milioane de euro anul acesta. Pe locul al doilea se afla internetul, care atrage bugete de circa 41 de milioane de euro, mediul online fiind urmat de OOH (panotaj stradal, reclame in lifturi, toalete, parcari, sali de asteptare - 30 de milioane de euro), presa scrisa (23 de milioane de euro) si radio (19 milioane de euro).

“Piata de comunicare din Romania nu-i desprinsa de tendintele care se manifesta pe restul planetei. Se petrece si la noi, in proportii adaptate, ceea ce se intampla pe toate pietele lumii. Migram de la comunicarea in presa tiparita sau radio catre comunicarea online, bugetele investite in online nu pot sustine extinderea acestui domeniu si aparitia a sute de mii de <<titluri>> digitale, in timp ce oricum ponderea acestor investii nici nu merge neaparat catre <<titluri>>, ci catre dezvoltarea de continut relevant. Cea de-a treia tendinta ar fi aceea ca migram de la comunicarea prin cuvinte catre din ce in ce mai mult comunicarea exclusiv prin imagini. Aceasta mi se pare mutatia fundamentala in industria comunicarii”, explica Mihaela Nicola.

Ea mai spune ca piata romaneasca de comunicare va fi caracterizata in 2013 de cuvantul “cautare”.

“ Cautarea de canale, de forme, de continut relevant, de oportunitati. Cautarea fondului pe care sa construim forme noi. Cautarea noului tip de rol pentru agentiile specializate, pentru cei care n-au inteles deja ca specalizarile traditionale vor disparea: nu mai exista publicitate, PR sau onlinea...toate s-au transformat in comunicare. Acum cautam cu totii structura optima a unei agentii de comunicare”.