"Pro TV este de acord ca un astfel de act normativ sa fie discutat cu toti actorii implicati in aceasta industrie", au declarat reprezentantii Pro TV.

Pe de alta parte, si oficialii Kanal D cer consultarea tuturor jucatorilor din domeniul televiziunii si al publicitatii.

„In contextul discutiilor legate de noile norme de reglementare a audiovizualului, Kanal D doreste sa precizeze ca a purtat diverse discutii pe piata de publicitate, inclusiv cu membrii UAPR, si suntem de acord cu nevoia de dialog cu toti cei implicati in aceasta industrie. Cu toate acestea, orice pozitie oficiala legata de acest subiect va fi comunicata de ARCA, asociatie din care Kanal D face parte. Kanal D nu a facut pana in prezent nicio declaratie oficiala legata de subiectul mentionat", au declarat reprezentantii Kanal D.

Reactia postului de televiziune a venit dupa ce Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) a solicitat in mai multe randuri Guvernului Romaniei reevaluarea proiectului de act normativ de modificare si completare a legii audiovizualului nr. 504/2002.

Oficialii agentiilor de publicitate considera ca prin reglementarea propusa va disparea concurenta si presiunea asupra preturilor generate de ofertele agentiilor de publicitate, iar televiziunile se vor concura aparent doar intre ele.

Piata locala de publicitate pe televiziune va scadea cu circa 20%, adica in jur de 40 de milioane de euro, din cauza modificarii Legii Audiovizualului, potrivit unui studiu realizat de agentiile de publicitate care fac parte din International Advertising Association (IAA).

Citeste si:

Consiliului Concurentei a conditionat recent avizul obigatoriu cu privire la adoptarea acestui act normativ de modificarea articolului 12 si de respectarea recomandarii de modificare a articolului 4.

”Daca o televiziune ar fi lipsita de posibilitatea de a angaja serviciile unui distribuitor al spatiului sa publicitar, aceasta ar trebui sa gaseasca ea insasi clienti, ceea ce presupune, inclusiv, existenta unui departament cu functii in strategii, planificare si vanzari, cu personal suficient si pregatit corespunzator, si, de asemenea, aceasta ar fi expusa nesigurantei si fluctuatiilor generate de evolutia pietei de publicitate si a pietelor aflate in legatura cu aceasta”, potrivit unei declaratii a Consiliului Concurentei.

“In acest moment, de fapt asta se intampla: se inventeaza o lege care sa schimbe mecanismul pietei libere" a declarat Stefan Iordache, directorul operational al grupului de comunicare Leo Burnett si vicepresedinte UAPR, intr-un interviu pentru HotNews.ro pe tema ordonantei ce modifica Legea audiovizualului si regulile din publicitatea TV.

wall-street.ro a intrat, recent, in posesia unei scrisori de dezaprobare pe care European Association of Communications Agencies (EACA) a transmis-o tuturor autoritatilor guvernamentale, incepand cu primul-ministru, in care asociatia isi exprima pozitia si atragea atentia cu privire la maniera in care ordonanta se dorea a fi adoptata.

Printre institutiile care sustin demersul UAPR se numara Consiliul National al Audiovizualului, Consiliul Concurentei, Asociatia Cablistilor din Romania, Camera de Comert Romano-Americana, International Advertising Association, dar si membri ai comunitatii de business, inclusiv companii multinationale.