Ultima editie tiparita a cunoscutei publicatii Variety a aparut pe piata marti, incheind astfel o epoca de 80 de ani de la lansarea revistei. Totodata, Variety a anuntat ca se va concentra pe dezvoltarea operatiunilor sale din mediu digital si ca va lansa o noua versiune tiparita a publicatiei, insa care va aparea saptamanal.

Revista Variety, care din toamna anului trecut are un nou proprietar, si-a luat ramas bun de la versiunea tiparita titrand pe prima pagina "Variety ankles daily pub hubbub", folosind un verb pe care jurnalistii publicatiei l-au inventat si pe care il foloseau de obicei cand relatau despre plecarile directorilor executivi din studiourile cinematografice.

"Acesta este ultimul numar al versiunii printate a publicatiei zilnice Variety", au anuntat reprezentantii publicatiei. Ei au invitat fanii revistei sa urmareasca in continuare site-ul Variety.com, care va fi actualizat in mod constant.

Totodata, oficialii Variety au anuntat ca jurnalistii care lucrau la publicatia cotidiana Variety si cei care se ocupau de versiunile sale internationale saptamanale se vor uni si vor lansa o noua revista tiparita, pe 26 martie, aceasta urmand sa apara pe piata in fiecare marti.

Noua publicatie si site-ul Variety vor continua sa puna accentul pe informatii la zi din domeniul industriei de divertisment, insa acoperirea evenimentelor si a subiectelor va fi extinsa.

Decizia anuntata de Variety este in ton cu schimbarile produse in ultimii ani in presa scrisa din SUA, cauzate de scaderea veniturilor din publicitate, dar si de modificarea obiceiurilor de consum ale cititorilor. Astfel, un numar din ce in ce mai mare de publicatii au renuntat la aparitia in print, dezvoltandu-si site-urile.

Site-ul Variety.com a fost relansat pe 1 martie, eliminand taxa perceputa utilizatorilor sai si furnizand acces liber la tot continutul sau.

Intr-un editorial intitulat "Change will do you good" (Schimbarea va va face bine, n.r.), care marcheaza noua era a Variety, Timothy Gray, unul dintre jurnalistii veterani ai publicatiei, spune ca renuntarea la versiunea tiparita zilnica si concentrarea pe produsele online va avea beneficii de natura economica si va duce la imbunatatirea continutului publicat.

"Sunt sigur ca unii dintre voi vor avea simptome de sevraj fara versiunea zilnica printata", a spus el, precizand insa ca acestia trebuie sa se adapteze la aceasta "lume noua".

Citeste si:

Relansarea site-ului Variety.com si anuntul privind renuntarea la versiunea print zilnica, in favoarea uneia saptamanale, vin in contextul in care, in prima parte a acestui an, la conducerea Variety a fost numit un nou publisher, Michelle Sobrino.

In luna octombrie 2012, revista Variety a fost vanduta de compania britanica Reed Business Information grupului de presa american Penske Media Corporation (PMC), valoarea tranzactiei nefiind dezvaluita la momentul respectiv, dupa cum a relatat atunci AFP.

Potrivit Reuters, noii proprietari ai Variety sunt Jay Penske, publisherul unor operatiuni de presa online, si firma de capital privat Third Point LLC.

Citand surse, Reuters scria in octombrie 2012 ca Penske Media Group si Third Point au platit circa 25 milioane de dolari pentru a prelua operatiunile Variety de la Reed Elsevier.

Variety a fost infiintata la New York, in 1905, de Sime Silverman, sub forma unei reviste saptamanale care oferea informatii din industria de divertisment si din comert, dar a devenit o publicatie zilnica, cu sediul la Los Angeles, incepand abia din 1933. Revista are si un site propriu, lansat in 1998, si ofera cititorilor informatii si analize din domeniul productiilor cinematografice si de televiziune, date de box office si alte informatii despre contractele de afaceri semnate in industria de divertisment din Statele Unite.

Variety s-a confruntat insa in ultimii ani cu concurenta tot mai puternica din partea "rivalilor" de la The Hollywood Reporter, Deadline Hollywood si The Wrap, ca si din partea site-urilor care publica gratuit stiri si informatii din showbiz-ul american.

La sfarsitul anului 2009, Variety a luat decizia ca intregul ei continut online sa poata fi consultat doar prin plata unei taxe, insa numarul de accesari a paginilor sale a scazut cu 40%, potrivit companiei de masurare a audientei Nielsen.

Publicitatea reprezinta o sursa majora de venituri pentru aceasta revista zilnica, in special pe durata sezonului premiilor de la Hollywood, atunci cand studiourile de productie cinematografica platesc sume considerabile pentru anunturile publicitare in care isi promoveaza actorii si filmele, in speranta nominalizarii acestora la premiile Oscar.

Publicatia este renumita si pentru "jargonul" ei intern, care include termeni precum "skeins" (gheme de fire) - folosit pentru serialele TV - si "toppers" (varfuri) - folosit in cazul liderilor marilor corporatii cinematografice.

Sursa foto: http://variety.com/