In toate regiunile, cu exceptia Europei, cheltuielile in ceea ce priveste publicitatea au crescut in 2012. Piata din regiunea Orientul Mijlociu/ Africa a manifestat o crestere impresionanta de 14.6 procente pe durata anului, in timp ce economia regiunii s-a stabilizat.

Egipt a fost parte din aceasta intoarcere de situatie, inregistrand o crestere cu 20.4 procente pentru cheltuielile cu publicitatea. Intre timp, taierile adanci din bugetul pentru publicitate au continuat in Europa, alimentand o descrestere de 5.3 procente pentru ultimul trimestru, ceea ce a dus la o descrestere anuala de 4.2 procente. Piata Asia-Pacific a inregistrat o sub-performanta de asemenea, avand o crestere anuala a cheltuielilor pentru publicitate, coborand de la 11.5 procente in 2011 la 2.8 procente in 2012, propulsata intr-o anumita masura de un scor slab, de 1.9 procente, a Chinei pe durata anului.

Cheltuielile cu publicitatea in America de Nord au ramas inscrise pe o traiectorie ascendenta la finalul anului, urcand 3.1 procente in trimestrul al patrulea. Acest fapt a ajutat regiunea sa raporteze o crestere de 4.6 procente la nivelul intregului an.

TV-ul a captat cea mai mare pondere a veniturilor din publicitate

Agentiile de publicitate au gravitat catre TV in 2012 si s-au retras din ziare si reviste, conform raportului trimestrial Global AdView Pulse al Nielsen. Cele 350 miliarde de dolari cheltuite cu publicitatea TV au reprezentat o crestere cu 4.3 procente fata de anul anterior, iar rezultatele bune din a doua jumatate de an pentru America de Nord a contribuit la o crestere de 3.2 procente in cheltuielile globale pentru intregul an. Per ansamblu, cheltuielile pe publicitatea TV justifica 62.8 procente din sumele investite la nivel global in publicitate in 2012.

Cheltuielile cu publicitatea in alte canale print decat in reviste si ziare au crescut in 2012, dar cresterile procentuale au urmat drumul celor din zona TV. In timp ce cheltuielile pentru ziare si reviste au scazut la nivelul intregului an (-1.6 si respectiv, – 0.2 procente), aceste canale raman metode cheie pentru agentii de publicitate in comunicarea catre consumator, mentinandu-se pe locurile doi si trei, pe baza ponderii acestora in cheltuielile totale. Ziarele au justificat aproape 20 de procente, iar revistele 8 procente, dovedind faptul ca raman canalele majore pentru agentiile de publicitate in comunicarea catre consumatori.

Advertisingul online, desi masurat intr-un grup mai restrans de tari, a crescut cu 9.9 procente in 2012. America Latina a jucat un rol remarcabil, in crestere, cheltuielile pentru publicitatea online in aceasta regiune crescand cu 21.2 procente in anul respectiv. Cresterea anuala de 7.4 procente in publicitatea pe Internet in Europa a fost, de asemenea, demna de notat, avand in vedere situatia economica actuala din regiune.

Citeste si:

Cheltuielile cu publicitatea in cinematografe au continuat sa creasca in fiecare trimestru din anul 2012, ceea ce a ajutat sectorul sa atinga un varf de aproape 6 procente pentru intregul an. In timp ce cheltuielile pentru cinema raman relativ scazute, justificand doar 0.3 procente din cheltuielile in publicitate, regiuni precum Europa (crestere de 7.4 % peste an) si Asia-Pacific (crestere de 10.3% peste an) continua sa contribuie la cresterea importantei mediului printre agentiile de publicitate care doresc sa ajunga la consumatorii ce merg la cinematograf.

“Cu 63 procente din cheltuielile pentru publicitatea TV, este clar ca acest canal de comunicare este in general considerat ca fiind cea mai eficienta si eficace metoda de a ajunge la consumatori, continuand sa creasca in special pe pietele emergente. e masura ce inaintam in 2013, vom monitoriza care sunt regiunile, sectoarele si canalele media care continua sa antreneze publicitatea globala”, a declarat Randall Beard, Global Head, Advertiser Solutions pentru Nielsen.

Bunurile de larg consum si telecom, trend pozitiv in 2012

In timp ce cheltuielile pe publicitate la nivel global au crescut per ansamblu in 2012, nu toate sectoarele au cules beneficiile. Telecomunicatiile, bunurile de larg consum si sectoarele media au cunoscut cele mai mari cresteri, castigand salturi anuale de 7, 6.8 si 5.8 procente, conform raportului trimestrial Global AdView Pulse al Nielsen. Comparativ, categoriile care au fost inainte in top, precum sanatate sau bunurile de folosinta indelungata au avut parte de cheltuieli reduse pentru anul respectiv.

Telecomunicatii
Cu toate ca domeniul telecomunicatiilor a continuat sa inregistreze cea mai mare crestere (7%) in cheltuielile pentru publicitate in 2012, acest sector ramane relativ scazut in topurile realizate pe baza cotei din totalul cheltuielilor cu publicitatea, ocupand locul al saptelea din cele 11 categorii. Cu piete precum America Latina sau Orientul Mijlociu si Africa insumand o crestere de doua cifre (35.6 si 13.2 procente respectiv), acest sector pare totusi suficient de echilibrat si pregatit sa urce in clasamentul in 2013.

Bunuri de larg consum (FMCG)
FMCG urmeaza indeaproape domeniul telecomunicatiilor, inregistrand o crestere puternica, la nivelul intregului an, de 6.8 procente, survenind si in urma cresterii cu 9.5 procente in cheltuielile din trimestrul al patrulea. Aceste cresteri si pozitia de lunga durata de lider in functie de cota din totalul cheltuielilor pentru publicitate (25.1%) ilustreaza rolul crucial pe care FMCG il joaca in antrenarea cheltuielilor din publicitate la nivel global.

Auto

Cheltuielile cu publicitatea din sectorul auto au inregistrat un trend descendent in trimestrul al patrulea (coboara cu 2.8 procente in comparatie cu T4 2011), rezultand o crestere modesta de 3.4 procente pentru 2012. Sectorul se pozitioneaza pe locul al cincilea, pe baza cotei de 7.8 procente din cheltuielile globale cu publicitatea.

Divertisment
Divertismentul, al doilea sector in functie de cota din cheltuielile globale pentru publicitate, se plaseaza foarte aproape de sectorul auto, pe baza modificarilor procentuale in cheltuielile cu publicitatea pe intregul an. In ciuda unei cresteri nominale anuale de 3.1 procente, cota de aproape 12 procente (11.8%) dovedeste faptul ca aceasta categorie este un jucator major in industria globala a publicitatii, iar companiile de divertisment continua sa investeasca.

Nielsen Global AdView Pulse masoara cheltuielile in ceea ce priveste publicitatea pentru TV, ziare, reviste, radio, outdoor, cinema si Internet. Informatiile sunt bazate in principal pe cardurile de rating publicate.

Nielsen este unul dintre cele mai mari companii de cercetare din lume.