John Rossiter activeaza in industria TV din 1997, avand experienta in managementul Walt Disney, Sony si HBO.

Interviul a avut loc cu ocazia schimbarii canalelor AXN Crime si AXN Sci-Fi in AXN White si respectiv AXN Black, de la 1 octombrie.

AXN vrea sa-si mareasca audienta prin lansarea de noi canale: ce vor difuza AXN White si AXN Black

AXN vrea sa-si mareasca audienta prin lansarea de noi canale: ce...

AXN White se adreseaza in special femeilor, urmand sa aiba la data lansarii seriale precum The Client List, Grand Hotel sau Eat Pray Love.AXN Black se adreseaza in special barbatilor si va difuza, de la aceleasi date, seriale precum Spartacus, The Hero, Primeval: A New World.

AXN ocupa prima pozitie in Romania, ca audienta, pe segmentul canalelor de film si seriale.

Wall-Street.ro: Numeste-mi trei lucruri care s-au schimbat in cei peste 15 ani de activitate in industria TV?
John Rossiter: Influenta online-ului, atat ca marketing cat si ca instrument de distributie; continutul s-a schimbat de asemenea, ceea ce se produce acum are standarde mult mai ridicate decat in trecut. Sunt mai multe productii, cu actori mai buni, de exemplu.

W-S.ro: Audienta din Romania nu prea ar fi de acord cu lucrul acesta…Calitatea emisiunilor din Romania este in continua scadere.
JR: Probabil, insa eu vorbesc in general de emisiuni, din punct de vedere al actorilor, scenariilor. Stiu ca reality-show-urile au schimbat perceptiile, insa, per total, valoarea productiilor a crescut. Vorbim de “cinemaficarea televizorului”, in multe feluri.

W-S.ro: Ce anume apreciezi la emisiunile TV, programele televizate?
JR: Imi plac show-urile cu o poveste foarte buna. Citeam un articol in Wired Magazine acum ceva vreme unde scria ca suntem in “era de platina” a emisiunilor. Nu mai exista acea distinctie majora intre programele din SUA vs Europa de Est, ca in trecut.

W-S.ro: Si al treilea lucru ce s-a modificat in ultimii ani?
JR: In anii recenti consumatorii se uita la emisiuni pe smartphone-uri, tablete, online, pe platforme mobile. Deci vorbim de accesibilitate. Calitatea transmisiunilor a crescut foarte mult, putem privi emisiuni LIVE ceea ce la inceputul anilor ’90 era practic imposibil.

Ca fapt divers si anecdotic, cred ca primul cuvant rostit de fiul meu a fost “iPad”! (zambind) Nu o sa fiu “tatal anului”, da…dar acesta o sa fie viitorul! Mobilitatea.

W-S.ro: In Romania, acum, daca vreau sa privesc AXN pe tableta, este posibil?
JR: Da, avem un AXN Player, gratuit. Veniturile le generam din publicitate. Dar dezvoltam si un nou serviciu denumit AXN Now, serviciu contra cost ce ofera acces pentru o anumita perioada de timp la colectia de filme si seriale ale companiei.

W-S.ro: RCS&RDS a subliniat intr-un interviu anterior cu wall-street.ro ca TV on demand este inca un lucru mai greu de implementat in Romania. Cum privesti acest lucru?
JR: Cred ca se intampla deja! Incepem sa intelegem zona digitala din ce in ce mai bine, sa acceptam schimbarile in media. Este important sa fim prezenti in zona digitala, on demand, clientii sa poata vedea ce seriale doresc, oricand doresc. Suntem foarte activi online, nu vrem sa avem doar un site static sau de informatie.

Daca in anii ’90 predominau, de exemplu, reality show-urile, apoi talk show-urile erau “la moda”, acum exista un mix intre ele

W-S.ro: Care sunt principalele provocari de marketing ale AXN in prezent?
JR: Principala provocare este timpul! Totul este accelerat in aceasta era, construirea unui brand trebuie sa se faca mai rapid si peste tot, simultan, programele trebuie difuzate repede. Frumusetea este ca avem o platforma aliniata erei digitale care permite transmiterea informatiilor rapid si catre o multime de oameni. Trebuie insa sa fii foarte aliniat principiilor brandului.

W-S.ro: Cum s-a schimbat comportamentul celui care se uita la televizor, consumatorului?
JR: Nu mai au rabdare atat de mult ca in trecut, vor totul rapid. In trecut, leuropenii aveau rabdare si asteptau sezoanele care rulau in SUA, fara sa se planga de faptul ca nu ajung imediat si in Europa. Acum, nu mai merge asa – clientii vor totul, cat mai rapid.

Totodata, clientii sunt interesati din ce in ce mai mult de exclusivitati.

W-S.ro: Cat de costisitor este sa aduceti un show precum Hannibal?
JR: Valoarea productiei este foarte mare si este posibil sa lansezi astfel de seriale doar daca ai acoperire globala, precum noi. Noi insine le producem si le lansam aproape simultan in America, Europa, Asia. Deci mergand global, devine accesibil pentru noi.

Citeste si:

W-S.ro: Accesibil insemnand…?
JR: (zambind) Imi pare rau, nu pot inainta un pret. Oricum, este ceva foarte placut, sa ai drepturile complete asupra unui serial, sa ai si drepturi digitale.

Imi place Game of Thrones – are o poveste bogata, pe mai multe planuri, personaje bine inchegate, ingrediente care creeaza un serial bun

W-S.ro: Ce nisa lipseste din programele TV?
JR: Cred ca majoritatea sunt acoperite bine. Daca in anii ’90 predominau, de exemplu, reality show-urile, apoi talk show-urile erau “la moda”, acum exista un mix intre ele. Cred ca toate nisele sunt acoperite.

W-S.ro: Daca ai fi producator, ce anume ai produce?
JR: As produce un show TV cu un scenariu foarte bun. Ceva cu actiune din plin. Conteaza foarte mult povestea si de asemenea jocul actorilor care trebuie sa fie exceptional. Daca intrunesti aceste conditii, ai un show bun.

W-S.ro: Care este show-ul tau preferat si care NU este pe AXN?
JR: Cred ca imi place Game of Thrones – are o poveste bogata, pe mai multe planuri, personaje bine inchegate, ingrediente care creeaza un serial bun. Alt show ar fi Breaking Bad, un spectacol care are personaje extrem de bine conturate, care evolueaza, se schimba, capata viata.

Apropo de Breaking Bad, ma uitam la datele de trafic realizate de serial. In momentul in care a intrat in digital, acestea au crescut extrem de mult – inca o data, importanta mediului digital care este in crestere puternica.

W-S.ro: Si serialul preferat difuzat de AXN?
JR: Hannibal.

Cum va evolua industria TV in urmatorii cinci ani

W-S.ro: Cum va evolua industria programelor TV in urmatorii cinci ani?
JR: Cred ca toti vor incerca sa creeze continut original din ce in ce mai mult. De asemenea, se vor deschide din ce in ce mai multe programe in mediul digital, oportunitatile sunt din ce in ce mai mari. Se simte asta din ce in ce mai mult – vezi ce face Amazon.com, Netflix, HBO, AXN.

W-S.ro: Devin din ce in ce mai importante brandurile?
JR: Daca nu iti intelegi brandul si audienta target, o sa mori. Simplu. Trebuie sa stii cum si ce sa le comunici. Nu putem sa facem ce fac altii si nici altii ce facem noi. Trebuie sa intelegem cum brandul nostru functioneaza in alte piete – nu peste tot este la fel.

Citeam un articol in Wired Magazine acum ceva vreme unde scria ca suntem in “era de platina” a emisiunilor

W-S.ro: Care sunt diferentele esentiale intre consumatorii romani si cei din Marea Britanie sau SUA, de exemplu?
JR: Daca luam in calcul canalele noastre si le compar in mai multe tari, Romanii se evidentiaza prin faptul ca apreciaza filmele de actiune mai mult, de suspans, de groaza, mister. Romanul apreciaza si supranaturalul. Hannibal, de exemplu, a performat cel mai bine in Romania si apoi in Marea Britanie, ca rating.

Mai mult, romanii se uita la televizor si seara, dupa orele 22:00-23:00, ceea ce nu prea se intampla in Ungaria, de exemplu.

Pirateria, problema de educatie si perspectiva

W-S.ro: Cum privesti problema pirateriei?
JR: Este peste tot o problema, adevarat. Este insa o problema de educatie, de lege care nu se aplica strict peste tot. Insa, ca si in industria muzicii, lucrurile se vor indrepta. O sa fac o paralela cu industria muzicii – inainte de iTunes al Apple, lumea pirata foarte foarte mult deoarece nu existau canale bune, legale, de unde sa faca acest lucru. Oamenii nu voiau sa cumpere albume intregi, voiau sa asculte parti din melodii inainte sa cumpere si asa mai departe. Apoi a venit Apple si a intrunit aceste nevoi.

Deci conteaza foarte mult cum iti promovezi brandul in spatiul digital, ce pui la dispozitia clientilor si cum o faci. Decat sa treci prin procese complicate, ilegale, pentru a vedea un serial sau un film, mai bine il vezi comod si sigur, legal.

W-S.ro: Care sunt cele mai performante medii pentru campanii de marketing in televiziune?
JR: Cred ca trebuie o abordare la 360 de grade. TV-ul ramane un mediu foarte eficient – de aceea si pretul ridicat. Online-ul vine insa din spate. Liniile despartitoare intre medii se vor dilua.

W-S.ro: Care vor fi principalele provocari pentru tine in urmatoarele 12 luni?
JR: Cred ca recesiunea si cum impacteaza vanzarile de publicitate are un cuvant greu de spus. Trebuie insa sa ne continuam strategia si sa speram ca lucrurile se vor imbunatati. Pentru Polonia, Ungaria si Romania, estimarile economice sunt destul de optimiste.

W-S.ro: Ce date demografice poti sa-mi oferi in ceea ce priveste audienta AXN?
JR: Targetam pe cei intre 16 si 49 de ani. Evident, in functie de canale, difera si audienta – pentru AXN Spin, de exemplu, targetul este 16-24 de ani. Pentru Black si White tintim grupa de varsta 16-49 de ani.

W-S.ro: Cum performeaza business-ul AXN din Romania, comparat cu Ungaria sau Polonia, de exemplu?
JR: Cel mai bine, excelent!

W-S.ro: Asta ai spune si celor din Ungaria sau Polonia, cel mai probabil.
JR: Nu, deloc. Le-as spune ca business-ul performeaza bine si acolo, dar in Romania inregistram cea mai mare crestere de la an la an. In Romania, poate nu am acordat atentia meritata. In ultimii ani insa a fost un punct central al atentiei noastre, am deschis birou aici in urma cu un an, am inteles gusturile clientilor, ne-am axat pe brand, am experimentat, investit in publicitate si asa mai departe. Am actionat foarte repede.

AXN concureaza cu ProCinema, Diva, Film Café sau HBO pe piata locala.

Cum ti se pare grila de programe AXN? Dar strategia companiei? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.