Tinerii romani nascuti intre inceputul anilor ‘80 si sfarsitul anilor ’90 nu sunt interesati de economisire sau de planuri de investitii, se adapteaza foarte repede la orice, devin usor nefericiti si vor sa isi faca vocea auzita, potrivit unei concluzii a 25 de speakeri care au vorbit in cadrul celei de-a doua editii a conferintei Romanian Youth Focus.

- Generatia Y nu este interesata de economisire sau de planuri de investitii, este generatia spend now, save later, asa cum a detaliat Florin Boldescu, home banking clients manager - customer value proposition area in cadrul Raiffeisen Bank.
- Generatia Y este prima interconectata la nivel global, fac parte din generatia pluralista, aflata la granita intre lumea digitala si predigitala, care a invatat sa foloseasca tehnologia pe cont propriu.
“Din accesul lor nelimitat la informatii porneste paradoxul alegerii: resimt presiunea prea multor optiuni, iar fiecare alegere poate fi urmata de analizarea corectitudinii procesului decisional”, a afirmat Cristina Ungureanu, communication planner la Geometry Global.
- Idolii lor nu sunt vedete de la Hollywood, ci oameni obisnuiti care fac lucruri extraordinare, au repere cu care se pot identifica si situatii la care pot aspira.
- Competitivitatea din piata muncii le face viata mai stesanta decat cea a parintilor lor si ii face sa le fie frica de ratarea oportunitatilor.
- Vor sa infirme mitul care ii nominalizeaza drept pierde-vara fara aspiratii, care nu isi asuma nicio responsabilitate. Din contra, membrii ei vor sa isi faca vocea auzita, sa demonstreze ca sunt doers, sa vada lumea si sa apartina unei comunitati.
- “Tinerii din generatia Y au fost inoculati de parinti cu ideea ca sunt speciali, acestia isi formeaza asteptari foarte mari, care nu coincid intotdeauna cu realitatea, devenind astfel deziluzionati si nefericiti”, a declarat sociologul Mircea Kivu.
- Generatia Y nu are experienta regimului comunist, deci nu are resentimente. Sunt extrem de critici, nu accepta raul cel mai mic si au o participare politica redusa, compensand insa printr-o implicare civica mult mai mare tocmai pentru ca au inteles ca au puterea de a remodela universul.
- Tinerii intre 15 si 30 de ani sunt adaptabili. “Nu sunt specialisti intr-un domeniu anume, dar au o atitudine deschisa si sunt capabili sa se adapteze la orice mult mai repede decat generatiile anterioare. Strategia este una eficienta avand in vedere ca peste 10 ani vor exista joburi care astazi nu exista inca”, a afirmat Dana Levitchi, managing partner in cadrul companiei 33 Signs & Symbols.
- Sunt pasivi desi au totul la un clik distanta. De fapt, ceea ce este vazut ca fiind o lipsa de aspiratie, pentru generatia Y reprezinta o adaptare la ce se intampla in jur. Pentru ca nu vad modalitati prin care pot contribui la schimbare, prefera sa se adapteze la ce se intampla.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri