“Estimarile noastre preliminare, avand in vedere ca cifra de afaceri pe primele 6 luni ale anului va fi disponibila spre august, anunta o crestere de aproximativ 10% , in ceea ce priveste fee-urile de consultanta si servicii de comunicare strategica, fata de aceeasi perioada a anului 2013. Prima parte a anului a fost dinamica in privinta participarii la licitatii generate prin reteaua Hill+ Knowlton Strategies, parte din grupul WPP, la care ne-am afiliat cu 11 ani in urma. (…) S-au intensificat si relatiile de afaceri cu consultanta regionala, CEC Government Relations cu care gestionam noi proiecte de public affairs, mai ales in domenii atat de complexe, precum energia”, sustine Catalina Rousseau.

Agentia si-a extins portofoliul cu zece clienti din sectorul privat si institutional printre care Chep, KPS Ungaria, Vaillant Romania pentru piata locala, iar in Republica Moldova Ministerul Justitiei, BRITE, Finance in Motion GmbH. Agentia lucreaza pe piata din Georgia cu Intercontinental Hotels pentru care asigura relatia cu presa.

BDR Associates se extinde in Azerbaidjan si ia in considerare Georgia

BDR Associates se extinde in Azerbaidjan si ia in considerare Georgia

90% din cifra de afaceri inregistrata anul trecut, respectiv 1,2 mil. euro, reprezinta taxe pentru serviciile de comunicare strategica, iar diferenta acopera costurile directe catre terti, de exemplu furnizori pe evenimente sau pe productie de materiale, completeaza Rousseau. Pentru acest an predictiile sunt prudente, vizand mentinerea afacerilor la nivelul anului trecut.

“Predictiile noastre raman prudente, atata timp cat mesajele dinspre politic sunt confuze si viziunea unei dezvoltari economice strategice pentru Romania nu pare sa se inchege inca. In acest context rece si deja simptomatic pentru piata locala, ne propunem sa mentinem in primul rand cifra anului trecut. Vom sti daca o depasim cu un procent semnificativ, abia in trimestrul patru”, spune Catalina Rousseau.

Focusul pentru acest an il constituie in continuare segmentul consultantei strategice. “Inca avem crize de gestionat pentru ca, din nefericire pentru companii, Romania pare sa produca o criza pe zi. Dar dominanta consultantei strategice este sprijinirea companiilor care isi amplifica investitiile, propun proiecte de dezvoltare economica, si ne bizuim pe acest segment de business ca fiind principal, in evolutia noastra in 2014”, explica Rousseau, oferind drept exemplu in acest sens energia si pietele de capital. In acest context, alaturi de piata locala agentia isi va concentra atentia spre Republica Moldova, mai ales dupa semnarea acordului cu UE, fiind o “poarta deschisa larg catre proiecte in alte zone CSI”. Procentul din cifra de afaceri realizat in alte piete ajunge pana la 15 % din totalul veniturilor inregistrate in fiecare an de catre BDR Associates. In prezent, agentia lucreaza in Romania si in Republica Moldova cu peste 50 de companii si institutii din industrii diverse precum: IT& C, companii financiare, fonduri de investitii, energie, transport si curierat, logistica, domeniul medical, industria auto, lifestyle, sport.

Citeste si:

La nivel de personal, BDR Associates are pe plan local 30 de angajati, in timp ce echipa din Republica Moldova numara 7 persoane. “Ne pregatim de o noua serie de interviuri pentru septembrie, pozitiile vizate variind de la office assistant la public affairs, digital communication si brand PR”, adauga Catalina Rousseau.

Anul “brand-ului” politic

In privinta evolutiei industriei de PR, presedintele BDR Associates sustine ca vom asista la “miscari spectaculoase in sensul unei eruptii de proiecte, licitatii, bugete”. “Piata va fi dominata de comunicarea politica, in perspectiva alegerilor, este un an al crizelor si al comunicarii agresive, independent de vointa agentiilor. Intr-o perioada vulcanica politic, sectorul privat e in expectativa, cum bine stim, investitiile sunt incetinite, licitatiile mai putine, ceea ce ma face sa presupun ca toate agentiile din domeniu, care nu se angajeaza in comunicare politica sau nu lucreaza cu statul, se vor concentra pe mentinerea portofoliul de clienti, cautand noi angajamente profesionale, in sectorul privat”, considera Rousseau.

Potrivit acesteia, 2014 este anul “brand”-ului politic in conditiile in care campaniile electorale ale partidelor politice si ale candidatilor angajati in cursa electorala vor domina comunicarea. In acest sens, partea a doua a acestui an va sta sub semnul comunicarii politice.

“Asta nu inseamna ca acest tip de comunicare va reveni in totalitate agentiilor si ca se va traduce in cresteri spectaculoase ale cifrelor de afaceri. Noi ramanem spectatori foarte atenti la evolutiile publice, pentru ca multe secvente din comunicarea practicata de oamenii politici si de partide, in perioade de alegeri sau de crize politice, devin un material bogat in studii de caz, in cadrul trainingurilor de specialitate. Comunicarea pe brand, PR-ul de produs vor tine stacheta sus, avand in vedere concurenta asidua din FMCG, retail, alte domenii conexe”, mai spune Catalina Rousseau.

BDR Associates a fost fondata in 1995 de catre Catalina Stan Rousseau impreuna cu trei membri ai echipei implicate in proiectul “Buna dimineata Romania”, pe care managerul l-a desfasurat in perioada in care lucra pentru compania de consultanta Deloitte. Din 2003, agentia s-a afiliat la reteaua internationala Hill & Knowlton (in prezent aceasta se numeste Hill+Knowlton Strategies), parte a WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume.