Astfel, acest nou serviciu al Facebook permite unei firme sa identifice persoanele care s-au aflat in apropierea sediului sau, la o distanta, de pilda, de 1 mila (1,6 km), pentru a le trimite anunturi publicitare. De asemenea, oamenii din publicitate pot alege ca Facebook sa limiteze cautarea potentialilor clienti pe baza unor criterii ca varsta sau sexul. In aceste conditii, serviciul va permite companiilor sa stie exact cati utilizatori vor primi o anumita reclama, potrivit Mediafax.

Inclusiv utilizatorii care nu isi fac publice locurile vizitate vor fi luati in calcul de catre acest serviciu, in cazul in care au mentionat pe pagina personala localitatea unde s-au nascut sau unde locuiesc. Facebook a tinut, de asemenea, sa precizeze ca noua optiune nu va afecta confidentialitatea datelor utilizatorilor sai.
"Cei care folosesc serviciul selecteaza locuri, nu persoane. Facebook nu spune oamenilor din publicitate care utilizatori se incadreaza intr-o anumita audienta", se arata in anuntul publicat de companie. Serviciul "de reclame de constientizare la nivel local" ("local awareness ads"), asa cum a fost denumita aceasta noua optiune de catre Facebook, reprezinta o solutie ieftina pentru raspandirea unei reclame de catre companii, prin comparatie cu alte mijloace, precum ziarele. De asemenea, acest mod de publicitate ofera posibilitatea de a atinge o audienta mai mare si utilizatori mai apropiati de profilul consumatorului cautat de o anumita companie.
Serviciul va fi disponibil pentru cumparatorii de publicitate din SUA in citeva saptamani. La nivel global, serviciul va putea fi accesat peste cateva luni, compania neprecizand, insa, o data fixa.

In ultima perioada, Facebook a incercat sa se impuna pe piata publicitatii online, al carei lider este Google. De exemplu, in septembrie, compania a lansat o noua platforma de publicitate, Atlas, menita sa ii ajute pe oamenii din domeniul publicitatii sa identifice mai usor comportamentul consumatorilor la interactiunea cu reclamele din mediul online. Google a raportat un venit de 14,36 de miliarde de dolari din publicitate in al doilea trimestru din acest an, in comparatie cu Facebook, care a obtinut 2,68 de miliarde de dolari in aceeasi perioada.