Cea mai mare companie producatoare de bauturi, care isi castiga mare parte din venitul anual din bauturile carbogazoase, a experimentat vanzari lente pe pietele dezvoltate, mai ales pentru ca optiunile consumatorilor s-au schimbat drastic. Astfel, printre preferinte se afla bauturile sanatoase, fara zahar si implicit fara calorii sau bauturi precum apa aromata.

Coca Cola a lansat marti invitatiile pentru evenimentul de saptamana viitoare, de la Toronto, pentru lansarea noului sau brand numit “Far Coast”, care va consta in bauturi calde ca ceai, cafea sau bauturi pe baza de lapte. Un putator de cuvant al Coca Cola a refuzat sa dea mai multe detalii in legatura cu invitatia facuta.

Surse din piata au precizat ca target-urile noului brand vor fi restaurantele si debuseele food-service. Afacerea este estimata pozitiv, mai ales pentru ca “taramul” acesta este inca virgin, iar interesul pentru un astfel de brand ar putea creste semnificativ, crescand in acelasi timp valoarea afacerii la cateva miliarde de dolari.

Daca Cola Cola intra cu adevarat pe piata food-service, extinzandu-se in afacerea cu bauturi calde, va face reale presiuni asupra Sara Lee Corp., compania de produse alimentare, care detine si lantul de cafenele Senseo. Sara Lee Corp. se pare ca trece acum printr-o perioada nefasta, din cauza restructurarilor facute si scaderii portofoliului. “Nu pot fi vesti bune pentru Sara Lee, companie care s-a luptat foarte mult pe acest sector”, a spus Gregg Warren, analist la Morningstar.

Anuntul in ceea ce priveste intrarea Coca Cola pe piata de bauturi calde, a fost trimis printr-un e-mail. Surse din piata au precizat ca alte piete vizate pentru noul brand al Coca Cola sunt Norvegia si Singapore.

Citeste si:

Rivalul sau, PepsiCo Inc. a fost apreciat de catre investitori pentru succesul din ultima perioada, care a constat in reducerea dependentei companiei pentru bauturile carbogazoase, reusind sa-si creasca oferta de “gustari”. Pepsi detine “Frito-Lay snacks”, cerealele Quaker, si bautura pentru sportivi, Gatorade.

Marc Heilweil, presedinte al Spectrum Advisory Services, care detine 126.080 din actiunile Coca Cola a precizat ca intrarea anticipata a companiei in aceasta afacere nu este deloc surprinzatoare. "Compania a fost lenta si nu a avut suficienta putere pentru a veni pe piata cu oferte ‘necarbogazoase’. Tocmai de aceea s-au axat in ultimii ani pe dezvoltarea de noi branduri”, a completat Heilweil.

Jack Trout, presedintele companiei Trout & Partners, a precizat ca in termeni de marketing, nu este o mutare inteligenta a Coca Cola sa asocieze ceaiul si cafeaua cu faimoasele sale bauturi carbogazoase. "Acest lucru ar trebui sa fie manageriat ca un brand separat sau ca o companie separata”, a mai spus Trout. Consumatorii nu vor asocia niciodata Coca Cola cu cafeaua. Ei sunt tipii care prefera bauturile reci”. La inceputul acestui an, Coca Cola a introdus pe pietele din America de Nord si Franta o bautura mai puternic cofenizata, Coca-Cola Blak, dar analistii au aliniat-o bauturilor energizante si mai putin preparatelor pe baza de cafea.

Coca Cola a intampinat cateva piedici in urma cu cativa ani cand a achizitionat un brand de cafea imbuteliata numit Planet Java. Gigantul a incercat o asociere cu Nestle AG, afacere care insa a esuat, bautura find scoasa de pe rafturi. Actiunile Coca Cola au crescut cu 26 centi vineri, ajungand la 45.07 dolari la bursa din New York.