De asemenea, in 2017, cheltuielile de publicitate se vor extinde cu 4,5%, iar in 2018 cu 4,6%, in crestere fata de previziunile anterioare pentru ambii ani, care au fost de 4,3% , respective 4,4%. Pana in 2018 consumul global de publicitate va totaliza 589 miliarde dolari, cu 4 miliarde dolari mai mare decat previziunile din luna iunie ale aceleiasi agentii.

Statele Unite, Filipine si Europa de Vest cunosc o crestere mai rapida a consumului de publicitate, rezultatul unui avans peste asteptari in Statele Unite, acolo unde o piata puternica a muncii a incurajat cresterea cheltuielilor consumatorilor, in paralel cu lupta advertiserilor pentru o cota din piata in expansiune.

De asemenea, raportul estimeaza ca social media va accelera de la o crestere de 32% anul trecut la 35% in acest an, pe masura ce advertiserii profita de noi formate, cum ar fi in-feed video, iar tranzitia catre consumul de internet mobil continua. Per total, Zenith estimeaza ca adspend-ul Statelor Unite va creste cu 4,4% in acest an, comparativ cu previziunile anterioare de 3,8%.

Citeste si:

In ceea ce priveste cheltuielile de publicitate din regiunea Asia Pacific, acestea vor creste cu 6,3% in acest an, datorita miscarilor politice din Filipine, in perioada premergatoare alegerilor din mai 2016, iar cele din Europa de Vest se vor majora cu 3,6%, datorita evolutiei pozitive din Belgia, Finlanda, Germania, Italia, Norvegia, Portugalia si Suedia, care a compensat incetinirea din Marea Britanie.

Scadere usoara a pietei de publiciate din Marea Britanie dupa votul Brexit

Pentru piata de publicitate din Marea Britanie, consumul va creste cu 5,4%, se arata in raportul Zenith, care anterior estima o majorare de 5,6%, din cauza impactului votului Marii Britanii de a iesi din Uniunea Europeana. Totodata, acesta se va resimti in reorganizarea termenilor comerciali dintre Marea Britanie, UE si alte tari, care poate restrange fluxurile comerciale si investitiile in comparatie cu status-quo-ul pre-Brexit, avand drept consecinte cresterea economica mai lenta si a cheltuielilor de publicitate.

Previziunile Zenith indica o crestere economica incetinita, dar pozitiva: consumul de publicitate din Marea Britanie va creste cu 3,4% anul viitor, in jos fata din previziunile pre- vot de crestere cu 4,0%.

Publicitatea pe dispozitivele mobile va depasi desktop-ul mai repede decat era de asteptat

Raportul Zenith prognozeaza ca publicitatea mobila va depasi desktop-ul in 2017, anul acesta crescand cu pana la 48%, iar anul viitor cu 33%, adspend-ul mobil ajungand pana la 8 miliarde dolari. Pana in 2018 Zenith estimeaza ca mobile-ul va reprezenta 60% din totalul publicitatii pe internet, in timp ce desktop-ul va cunoaste o scadere mai mare decat anumite ziare si reviste in 2018.

Publicitatea din desktop a atins punctul culminant in 2014, de la 99 miliarde dolari si s-a redus cu 0,1% in 2015, pe masura tranzitiei bugetelor advertiserilor catre mobil. Zenith estimeaza ca in anii urmatori publicitatea din desktop va fi in continua scadere, de 0,8% in 2016, 2,9% in 2017 si 7,4% in 2018, intre 2015 si 2018 adspend-ul scazand cu 10,7 miliarde dolari.