Festivalul va avea, incepand cu anul acesta, trei noi categorii: “Pharmaceuticals”, “David vs. Goliath” si “Renaissance”. Inscrierile la editiile precedente ale unor campanii derulate pentru medicamente, vitamine, produse de prim ajutor si aparatura de specialitate au dus la aparitia categoriei “Pharmaceuticals”.

“David vs. Goliath”, o categorie noua si la nivel international, va premia brandurile mici, existente deja pe piata, care au inregistrat performante remarcabile desi au concurat cu marci mari, stabile si foarte puternice pe piata sau au adus provocari liderilor categoriilor din care fac parte.

Campaniile care au reusit sa resusciteze un brand mai “batran” sau aflat in declin, sau sa ajute un brand sa atraga noi audiente si sa redevina relevant pentru categoria lui sau pentru piata vor fi premiate in cadrul competitiei “Renaissance”.O alta noutate a EFFIE Awards 2007 este impartirea categoriei “Food products” in doua categorii distincte: “Food products I” (de ex.: carne, lapte si produse lactate, mancare pentru animale) si “Food products II” (de ex.: snacks-uri, dulciuri), informeaza un comunicat al festivalului.

Festivalul de anul acesta va avea, in total, 18 categorii: “Food products I”, “Food products II”, “Non-Food products” (FMCG – de ex.: haine, incaltaminte, accesorii, cosmetice), “Alcoholic beverages”, “Non-alcoholic beverages”, “Durables” (de ex.: masini, electronice, mobila), “Retail”, “Financial services”, “Media & Entertainment”, “Image, social nonprofit campaigns” (inclusiv publicitate politica, ONG-uri, sociale), “Telecommunications”, “Promotions FMCG”, “Promotions non-FMCG”, “New product and service introduction” (orice campanie care lanseaza un nou produs care nu este o extensie de gama), “David vs. Goliath”, “Pharmaceuticals”, “Renaissance”, “Others” (de ex.: produse de lux si servicii, software, imobiliare, transport, turism).

Citeste si:

Toate categoriile au un punctaj minim, pe care o campanie trebuie sa il atinga pentru a putea obtine premiul Gold, Silver sau Bronze EFFIE, fiind posibil sa se acorde premiu Silver sau Bronze, fara ca in cadrul sectiunii respective sa se acorde si Gold EFFIE. Grand EFFIE este acordat campaniei care obtine cel mai mare punctaj global al anului.

Categoriile “Promotions FMCG” si “Promotions non-FMCG” nu pot concura pentru Grand EFFIE. Inscrierile se pot face pana la data de 9 martie 2007, la compania organizatoare - Millenium Communications. Campaniile trebuie sa fi rulat in anul 2006, pe cel putin un suport media, sa aiba obiective clare si sa prezinte dovada indeplinirii sau depasirii acestora. Ele trebuie sa combine in mod reusit toate disciplinele unui program de marketing si sa demonstreze parteneriatul dintre agentie si client in construirea unei marci. Jurizarea campaniilor inscrise in concurs se va face in doua runde, in data de 27, respectiv, 28 martie 2007. Castigatorii vor fi anuntati in cadrul galei de premiere, care va avea loc in data de 29 martie.

Premiile EFFIE au fost acordate pentru prima data in Statele Unite ale Americii, in 1968, de New York American Marketing Association, drept recunoastere pentru cele mai eficiente campanii de publicitate ale anului. Prima editie EFFIE din Romania a festivalului a avut loc in anul 2004.