Majoritatea celor chestionati au spus ca presa financiara, prin axarea pe stiri negative, afecteaza increderea consumatorilor si investitiile, inrautatind si mai mult o situatie deja dificila.

Un expert national american in raspunderea companiilor, Richard L. Scheff, avertizeaza media ca ar putea fi expusa la asumarea de responsabilitati, in pofida protectiilor constitutionale aparente, scrie Reuters, potrivit NewsIn.

"Desi declaratiile presei sunt protejate de Primul Amendament (First Amendment), rezultatele sondajului demonstreaza ca publicul crede ca presa poarta o responsabilitate pentru lipsa de incredere in economie", a spus expertul citat.

Citeste si:

"Pot sa cred ca avocati creativi ar putea incerca sa strapunga protectiile constitutionale, prin construirea de teorii privind responsabilitatea pentru pierderi, pe care ar putea sa le puna pe seama unor stiri iresponsabile", a adaugat Richard Scheff, vicepresedinte si partener la firma de avocatura Montgomery McCracken Walker & Rhoads, cu sediul in Philadelphia.

Sondajul din Statele Unite a fost facut pe un esantion de 1.000 de persoane adulte, condus de Opinion Research Corporation, in numele Park Lane Communications, si este reprezentativ din punct de vedere statistic pentru intreaga populatie a SUA.

Infiintata in 1938, Opinion Research Corporation este o firma de cercetare de piata, cu unitati in SUA, Europa si regiunea Asia-Pacific. Aceasta este partener oficial al CNN pentru sondajul CNN/Opinion Research Poll.