Dacia, Arctic si Ursus au fost desemnate cele mai populare si mai de incredere branduri romanesti, potrivit celei de-a doua editii a studiului Leading Brands by Romanian Internet Users 2009, realizat de compania de cercetare Gemius in parteneriat cu Evensys.
Rezultatele acestui studiu au fost prezentate in cadrul evenimentului Digital Marketing Forum.

Dacia este lider in topul celor mai populare branduri romanesti, 31% dintre participantii la studiu referindu-se la aceasta marca atunci cand au raspuns la intrebarea “Cand va ganditi la branduri romanesti populare, care marci va vin prima oara in minte?”. Producatorul auto este urmat in clasament de Arctic (6%), Ursus (6%), BCR (5%), Altex, CEC, Dorna, Murfatlar, Petrom si Eugenia, fiecare cu cate 3% cota de popularitate.

De asemenea, Dacia conduce clasamentul celor “mai de incredere” branduri romanesti, cu 25% dintre respondenti optand pentru aceasta marca. Alte branduri romanesti de incredere sunt Ursus, Arctic si BCR, fiecare cu un procent de 6%.

Clasamentul general al celor mai populare branduri in randul utilizatorilor romani de Internet, cu varsta cuprinsa intre 18 si 45 de ani, este condus de Coca-Cola, desemnat de 35% dintre respondenti. Topul este completat de Nokia (18%), Nike (15%) si Adidas (14%). In plus, Dacia este singurul brand romanesc prezent in acest top.

In ceea ce priveste increderea alocata de romani acestor branduri, Nokia, Coca-Cola si Sony au raportat cele mai multe raspunsuri.

Cele mai cunoscute branduri online sunt Google (92%), Yahoo (91%), You Tube (90%), eJobs (86%) si BestJobs (84%).

In fruntea clasamentului celor mai puternice branduri din domeniul bancar si asigurari, fara exemple indicate, se afla ING (46%), urmat de BCR (44%) si BRD Groupe Societe Generale (33%). In schimb, topul se modifica in cazul raspunsurilor cu exemple indicate, BCR situandu-se pe prima pozitie cu 97% dintre respondenti, urmat de BRD(94%) si ING (93%).

Pe de alta parte, la capitolul vizibilitate online, cel mai puternic brand ramane ING, urmat de BRD, BCR si Raiffeisen.

Pe segmentul cosmetice, 38% dintre respondenti au ales drept cel mai cunoscut brand Nivea (38%), fara a avea exemple indicate. Clasamentul este completat de Avon si L’oreal (fiecare cu cate 27%), Oriflame (16%) si Garnier (10%). In schimb, cu exemple indicate, participantii la studiu considera Gillette cel mai cunoscut brand de cosmetic (93%), urmat la egalitate de Nivea si Avon (fiecare cu cate 92%).

Brandul de cosmetice cel mai vizibil online este Avon, urmat de Oriflame si L’oreal.

Segmentul IT este dominat de brandurile Microsoft (24%), HP (14%) si Apple (13%), in cazul clasamentului fara exemple indicate. In schimb, cu exemple indicate, respondentii au optat pentru Microsoft (91%), Windows (90%) si Sony (85%).

Pe segmentul auto, cele mai populare branduri, fara exemple indicate, sunt Mercedes Benz si Dacia, fiecare cu cate 29%, urmate de BMW (26%) si Audi (23%). Cu exemple de branduri indicate, clasamentul este condus de Mercedes Benz (94%), Opel (93%), Volkswagen (93%), Audi si Dacia, fiecare cu cate 92%.

Pe segmentul telecomunicatii, fara exemple oferite, 50% dintre respondenti au desemnat Orange drept cel mai popular brand, urmat de Vodafone (47%) si Cosmote (29%). Cu exemple indicate, participantii la studiu au optat in proportie egala pentru Orange, Vodafone si Romtelecom, fiecare cu cate 93%, urmate de Cosmote (89%), RCS-RDS (89%), Zapp (86%) si UPC (79%). Cele mai vizibile branduri in online sunt Vodafone, Orange si Cosmote, potrivit studiului.

In ceea ce priveste topul celor mai cunoscute produse electronice, respondentii au optat, fara a avea la dispozitie exemple, pentru Sony (34%), Samsung (24%) si Philips (18%). Cu exemple oferite, 92% dintre participanti au ales Sony, 92%-Nokia, 90%-Samsung si tot 90% pentru Philips. Ca si prezenta online, Nokia ramane cel mai vizibil brand, urmat de Sony si Samsung.

Datele pentru realizarea acestui studiu au fost adunate in perioada 26 ianuarie-7 februarie 2009. Studiul a fost realizat pe un esantion de 2.769 de persoane, cu varsta cuprinsa intre 18 si 45 de ani, utilizatoare de Internet.

Spre deosebire de editia din 2008, studiul realizat anul acesta releva faptul ca romanii sunt mai interesati de calitatea produselor realizate de companii, 88% dintre cei intervievati optand pentru aceasta valoare. In schimb, 66% dintre romanii chestionati considera important ca o companie sa aiba un site propriu, utilizatorii optand in schimb pentru trimiterea de newslettere de catre companii.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri