Peste 90% dintre respondentii unui sondaj online desfasurat in cadrul programului de educatie financiara Proiectul Tau:Viitorul!, dezvoltat de ING Asigurari de Viata si Junior Achievement si care beneficiaza de parteneriatul media al wall-street.ro, au ales Internetul drept canalul media pe care il folosesc cel mai des atunci cand cauta informatii despre produse financiare.

Astfel, la intrebarea „Care este canalul media pe care il folositi cel mai des atunci cand cautati informatii financiare?”, un numar de 652 de respondenti din totalul de 717 au ales aceasta varianta, reprezentand 460 de femei si 192 barbati. Din total, 202 au fost din Bucuresti care au ales Internetul, iar 260 din alte localitati si orase din tara.

De asemenea, 194 respondenti din totalul de 211 respondenti de la universitati cu profil economic au ales aceasta varianta; 97 respondenti din totalul de 106 respondenti de la universitati cu profil tehnic si 369 respondenti din totalul de 400 respondenti de la universitati cu alte profiluri.

La intrebarea „Care este principalul tip de continut pe care il cautati pe site-urile financiare/de business?”, un numar de 324 de respondenti din totalul de 717 au ales varianta Stiri, 156 de respondenti au ales varianta Articole practice, 137 varianta Analize, 63 varianta Povesti de business si 31 de respondenti au ales varianta Interviuri.

De asemenea, un numar de 40 de persoane din totalul de 717 au apreciat Ziarele si Revistele drept principalele canale media utilizate atunci cand cauta informatii financiare. Defalcat in functie de sex, 25 dintre respondenti erau femei si 15 barbati. De mentionat ca 8 dintre acestia erau din Bucuresti si 32 din alte localitati si orase din tara.

Pe pozitia a treia in topul preferintelor s-a clasat Televiziunea; 19 respondenti din totalul de 717 alegand aceasta varianta, dintre care 14 persoane erau femei si 5 barbati. Cate doua persoane au ales Radioul si Forumurile drept principalele canale de informare, in timp ce 3 respondenti din totalul de 717 au preferat Alte optiuni.

Citeste si:

Apetitul romanilor pentru informatii despre produse financiare este unul destul de ridicat, un numar de 243 respondenti din totalul de 717 folosind Zilnic surse de informare online, 249 Saptamanal, iar 117 persoane cel putin o data pe Luna. Totodata, 100 de persoane utilizeaza surse de informare online Cu o frecventa mica, iar 8 respondenti au spus ca Niciodata.

Sondajul a fost realizat pe un esantion de 717 persoane, din care 503 respondenti au fost femei iar 214 barbati, cu resedinta in Capitala si alte 152 de orase si localitati din tara. Majoritatea respondentilor au avut pregatire in stiinte economice (211), profil tehnic - 106, iar 400 de persoane au ales alte specializari.

Educatia financiara poate contribui la stabilitatea financiara diminuand rata creditelor neperformante, sporind diversitatea si, prin urmare, securitatea economiilor si a investitiilor. Persoanele care au acces la surse de informare financiara sunt in masura sa aleaga produse si servicii mai putin oneroase, de o calitate superioara si mai adecvate propriei situatii, accentuand astfel concurenta, incurajand inovarea si solicitand imbunatatiri ale calitatii si diversitatii acestora, ceea ce duce la o mai mare eficacitate in sectorul financiar si la o imbunatatire a bunastarii economice.

Astfel, datorita programelor de educatie financiara consumatorii pot cunoaste valoarea reala a banilor si, de asemenea, pot invata sa-si gestioneze corect cheltuielile si sa faca economii, dobandind competente importante pentru deciziile financiare majore.

O educatie financiara corecta, oferita in mod corespunzator, poate aduce avantaje atat pentru economie cat si pentru societate in ansamblul ei, in conditiile in care sectorul serviciilor financiare evolueaza continuu, iar consumatorii finali sunt asaltati zilnic de o gama din ce in ce mai diversificata de produse si servicii financiare, de la creditul de cosum si imobiliar, la asigurari si pana la pensii.

Citeste si: Programele de educatie financiara - O "moda" sau o necesitate?

Programele de educatie financiara - O "moda" sau o necesitate?

Programele de educatie financiara - O "moda" sau o necesitate?