Consumatorii romani se implica activ in generarea de reactii in mediul online in jurul companiilor si al brandurilor, prin ratinguri, review-uri, grupuri de sustinere sau boicot. 63% dintre romanii cu varste cuprinse intre 16 si 44 de ani s-au folosit de retelele sociale pentru a-si comunica nemultumirea legata de branduri catre prieteni sau rude. Romania este depasita doar de catre Turcia (72%) in aceasta privinta.

Relatia cu brandul in mediul online include si manifestarea vocii critice a consumatorilor direct pe paginile sociale ale companiilor. 75% dintre romani au utilizat retelele sociale pentru a-si adresa plangerile in acest mod. In topul tarilor care si-au exprimat nemultumirile pe paginile sociale detinute de branduri, Romania este devansata de Turcia (78%) si urmata de Finlanda (63%).

Conform studiului Mediascope, prezenta online a brandurilor si a companiilor influenteaza vizibil comportamentul consumatorilor europeni: 47% dintre acestia sunt dispusi sa afle mai multe despre produsele care beneficiaza de publicitate in mediul virtual, 46% acceseaza site-urile oficiale ale brandurilor favorite, iar 30% marturisesc ca sunt inclinati sa cumpere produsele unui brand pe care il urmaresc pe retelele de socializare.

Citeste si:

Prezenta companiilor pe retelele sociale se dovedeste extrem de importanta atat pentru cresterea reputatiei si a influentei acestora, cat si pentru implicarea directa a publicului in activitatea lor. Brandurile nu mai pot ignora importanta mediului online in ceea ce priveste impactul general pe care il au asupra consumatorilor”, a comentat Ioana Anescu, Director executiv IAB Romania.

Internetul ramane predominant un instrument prin care europenii prefera sa tina legatura cu prietenii si rudele. 63% dintre utilizatorii de Internet folosesc mediul online in acest scop. Emailul este cel mai utilizat canal de comunicare online (95%), fiind indeaproape urmat de retelele sociale (90%) si mesageria instant (73%). 49% dintre europeni acceseaza retelele de socializare cu o frecventa zilnica.