Comisia Federala pentru Comert a conchis, dupa o investigatie de 20 de luni, ca Google este motivata in activitatea sa mai mult de imbunatatirea rezultatelor serviciilor de cautare decat de dorinta de a ingradi concurenta, a declarat presedinta institutiei, Jon Leibowitz, care a facut o distinctie intre dominarea pietei si intentia de a o face incorect.

Decizia comisiei permite Google sa continue sa adauge noi functii de tipul celor care i-au permis sa intreaca Microsoft si Yahoo! pentru a deveni principalul furnizor de servicii de cautare si cea mai valoroasa companie de Internet.

Cota de piata a Google in SUA va creste in acest cu un punct procentual, la 76%, Microsoft va detine 9%, iar Yahoo! 6%, potrivit companiei de cercetare a pietei EMarketer.

Analistii anticipeaza ca piata mondiala a serviciilor de cautare pe internet va creste cu 15% in acest an, la peste 50 de miliarde de dolari.

Citeste si:

Decizia agentiei de a inchide investigatia fara vreo masura impotriva Google este o lovitura pentru companii concurente precum Microsoft, Yelp si Expedia, dupa ce acestea au cerut institutiei sa deschida un proces antitrust.

Google a facut unele concesii, acceptand intr-o scrisoare adresata comisiei ca site-urile sa poata scoate continut de pe servicii specializate precum Google Shopping sau Google Local, dar nu si de pe motorul principal de cautare Google.

Companiile de publicitate vor putea totodata sa compare date cu cele de pe alte motoare de cautare.