Conform PayU, procentul tentativelor de frauda la plata online a continuat sa scada si in 2012 ajungand la nivelul de 0,19% din totalul tranzactiilor, fata de 0,24% in 2011. In acelasi timp insa, valoarea totala asociata tentativelor de frauda a crescut cu 37%.

Segmentele cele mai expuse tentativelor de frauda sunt reprezentate de turism (32% din numarul tentativelor de frauda), telecom (31%), servicii (18%) si IT&C (9%).

“In 2010 sau 2011, domeniul IT&C era unul dintre segmentele cu cel mai mic numar de tentative, sub 3% din total. Observam in prezent o crestere a varstei medii a celui care incearca o frauda, de la putin peste 20 de ani la 30 de ani, precum si o evolutie semnificativa a valorii medii a unei tentative, cu 31%. Aceste tendinte, impreuna cu cresterea preferintei pentru produse cu livrare fizica sau produse mai scumpe, demonstreaza ca persoanele care incearca sa fraudeze sunt tot mai bine pregatite si mai indraznete. Din acest motiv, de la un an la altul, serviciile de securitate devin tot mai importante pentru magazinele online”, explica Anamaria Pirjol, risc & customer experience manager in cadrul PayU Romania.

Astfel, in perioada 2013 – 2014, strategia de securitate a companiei vizeaza integrarea serviciilor de antifrauda din toate tarile in care opereaza pentru a putea face evaluare si monitorizare de risc la nivel international, in timp real si dezvoltarea unor filtre de securitate suplimentare pentru produsele de plata online noi.

Cardurile folosite in tentativele de frauda sunt emise in proportie de 38% in Statele Unite, 16% in Romania, 8% in Italia si 8% in Marea Britanie. Restul cardurilor folosite au fost emise in special in Franta, Australia, Germania si Canada.

Tentativele de frauda au fost initiate din 178 de tari, de pe IP-uri din Romania (49%), Statele Unite (23%), Italia (5%) sau Marea Britanie (4%).

Citeste si:

„Datele identificate in sistemul PayU arata inca o data ca in comertul electronic nu exista limite si ca toti jucatorii pot actiona la nivel global. Romania este o tara foarte bine securizata in privinta platilor online, insa tendintele observate arata ca exista provocari si ca investitiile in securitate trebuie sa fie prioritare. Pentru noi, antifrauda nu este un simplu modul, ci reprezinta punctul central in jurul caruia a fost construita platforma si mergem chiar mai departe, colaborand foarte strans cu autoritatile locale. In 2012, numarul dosarelor in care am colaborat cu DIICOT a crescut la 45, de la 18 in 2011”, explica Anamaria Pirjol.

PayU este furnizor de solutii eCommerce integrate, detinut de Naspers Ltd, un grup multinational, cu operatiuni in 131 de tari in domenii ca media, Internet sau eCommerce.

PayU desfasoara operatiuni de integrare plati online pentru peste 18.000 de companii in Europa, Asia si Africa, oferind plati online simple si sigure catre aproximativ 300 milioane de utilizatori de Internet.

In Romania, PayU este cel mai important operator de plati online, cu peste 2,8 milioane de tranzactii procesate in 2012 in valoare de 176,4 milioane de euro si o cota de 80% din volumul total al Romcard.

Din 2006 pana in prezent, compania a procesat 87% din volumul total al platilor online declarat de catre jucatorii din piata.