Analistii anticipeaza ca veniturile Facebook au urcat in primul trimestru cu 36%, dar studiile sugereaza ca expansiunea companiei in Statele Unite, Marea Britanie si alte tari europene mari a atins nivelul maxim.

Cea mai mare retea de socializare la nivel mondial a pierdut in luna martie 6 milioane de vizitatori din SUA, reprezentand o scadere de 4% a numarului acestora, potrivit firmei de analiza SocialBakers. In Marea Britanie, numarul utilizatorilor s-a redus cu 4,5%, respectiv cu 1,4 milioane de persoane. In ultimele sase luni, Facebook a pierdut aproape 9 milioane de vizitatori in Statele Unite si 2 milioane in Marea Britanie.

O tendinta similara se inregistreaza in Canada, Spania, Franta, Germania si Japonia, unde Facebook are printre cei mai multi utilizatori. Un purtator de cuvant al Facebook a refuzat sa comenteze.

"Problema este ca in SUA si Marea Britanie majoritatea celor interesati sa se inscrie pe Facebook au facut-o deja. Intervine plictiseala, cand oamenii vor sa incerce ceva nou. Facebook se va duce ca MySpace? Riscul este relativ mic, dar nu se poate spune ca nu exista", a declarat Ian Maude, analist media la Enders Analysis.

Retele de socializare alternative, precum Instagram, serviciul de partajare a fotografiilor care a atras 30 de milioane de utilizatori in 18 luni, inainte ca Facebook sa cumpere compania in 2012, atrag interesul utilizatorilor mai tineri.

Citeste si:

Path, o retea de socializare pentru telefoanele mobile, fondata de un fost anagajat al Facebook, Dave Morin, si care restrictioneaza numarul de prieteni la 150, castiga 1 milion de utilizatori pe saptamana si a ajuns recent la 9 milioane de persoane.

Facebook creste rapid in America de Sud, unde numarul vizitatorilor lunari a urcat in martie cu 6% in Brazilia, la 70 de milioane de persoane, potrivit firmei de analiza SocialBakers, ale carei informatii sunt folosite de companiile care se promoveaza pe reteaua de socializare.

Miercuri, Facebook urmeaza sa isi prezinte rezultatele financiare, analistii de pe Wall Street anticipand venituri de circa 1,44 miliarde de dolari, in crestere de la 1,06 miliarde de dolari cu un an in urma.

Actionarii vor fi interesati in special de cresterea bazei de utilizatori si daca veniturile din publicitate si-au mentinut ritmul de crestere.