Volkswagen, Daimler si Bertelsmann, cea mai mare companie de media din Europa, au vandut obligatiuni corporative in valoare de 4 miliarde de euro in acest an prin scaderea valorii minime la care poate fi achizitionate la 1.000 euro de la 50.000 euro cat costau in 2008, potrivit datelor compilate de catre Bloomberg.

Companiile au inceput sa se orienteze catre micii investitori in contextul in care acestia au inceput sa prefere plasamentele in obligatiunile guvernamentale dupa ce cele mai mari institutii financiare ale lumii au pierdut peste 1 trilion de dolari in 2008 din cauza crizei financiare globale.

Diferenta de randament intre obligatiunile corporative si cele guvernamentale s-a marit la 4,08% fata de 1,19% cat era la finalul lui 2007, potrivit indicelui EMU Corporate al Merrill Lynch & Co.

“Consistenta comunitatii investitionale s-a schimbat dramatic in ultimul an, iar achizitiile investitorilor de retail s-au majorat semnificativ”, a declarat Dirk Bauer, director in cadrul echipei de obligatiuni pe pietele de capital din cadrul Volkswagen Financiar Services din Braunschweig, Germania.

Citeste si:

Volkswagen, cel mai mare producator de automobile din Europa a vandut obligatiuni pe cinci ani in valoare de 1,5 miliarde de euro, in timp ce Daimler, cel mai mare producator de camioane din lume, ofera bond-uri de 2 miliarde de euro. Bertlesmann a emis obligatiuni pana in 2014 in valoarea totala de 500 milioane de euro.

Investitorii de retail au achizitionat 40% din cadrul obligatiunilor corporative din Europa in acest an, dublu fata de 2008, afirma Deutsche Bank, cel mai mare investitor in creante internationale.

Companiile europene au vandut obligatiuni in valoare de 69,3 miliarde de euro in acest an, in comparatie cu 34,8 miliarde de euro din aceeasi perioada din 2008, confom datelor Bloomberg. Aceasta crestere are loc pe fondul scaderii indicelui care urmareste evolutia actiunilor europene, Dow Jonew Stoxx 600, cu 7,8% in 2009.