Vasile Voicu este unul din \"responsabilii\" impunerii brand-ului Romtelecom pe piata serviciilor de date si internet, unde compania a ajuns sa detina o felie de peste 10% dupa 18 luni de activitate.
Intrebari preliminare:
Prenume, Nume:
Vasile Voicu
Functia : Director Coordonator Servicii Infrastructura
Varsta: 38 ani
Stare civila: Casatorit



1. Ce studii ati urmat?

Am absolvit Facultatea de Electronica si Telecomunicatii din cadrul Universitatii Politehnice din Bucuresti. Am urmat apoi programul de doctorat “Electronica si Telecomunicatii” al Universitatii din Pitesti, Scoala de Studii Academice de Management din cadrul Politehnicii Bucuresti si un program de masterat in Dreptul Afacerilor la Universitatea Romano-Americana.

2. Care au fost cursurile care v-au pasionat cel mai mult in facultate?

In timpul facultatii am fost interesat indeosebi de cursurile de Microunde si Sisteme de comunicatie digitale.


3. Care a fost primul job pe care l-ati avut?

Pot spune ca intreaga mea cariera se confunda cu compania Romtelecom.
Primul job a fost: inginer electronist echipamente digitale. Asta se intampla in anul 1996.


4. Credeti ca este necesar un MBA pentru a a ajunge intr-o pozitie de top management?

MBA este important, dar asta nu garanteaza ascederea catre o pozitie de top management. Cred ca seriozitatea, munca si atitudinea sunt cele care fac diferenta.


5. Care sunt principalele trei pasiuni ale dvs?

Imi place foarte mult sa citesc, imi plac computerele si calatoriile la mare.


6. Care este ultima carte citita?

Citesc foarte multa literatura de business. Ultima carte citita din aceasta zona este : « Strategic Market Management », de David A. Aaker.


7. Aveti un film sau un serial preferat?

Mi-a placut foarte mult « Any Given Sunday », un film in regia lui Oliver Stone, in care rolul principal il detine Al Pacino.

8. Evocati un moment care v-a ramas in memorie din prima zi de lucru in cadrul companiei in care activati in acest moment.

In prima zi de lucru am ramas marcat de cadrul in care urma sa-mi desfasor activitatea. Este vorba de Palatul Telefoanelor, un monument de arhitectura, construit de americani in anii `30, perfect echilibrat structural si functional.


9. Ce anume faceati inainte de 89', din punct de vedere profesional?

Eram student.

10. Daca ar fi s-o luati de la inceput din punct de vedere profesional, care ar fi lucrurile pe care le-ati evita?

As evita sa lucrez in Operare si Mentenanta si m-as orienta direct catre business.

11. Care ar fi primul sfat pe care l-ati da unui investitor strain, recent interesat de Romania, care doreste sa investeasca intr-o companie romaneasca?

Sfatul meu este ca orice investitie sa pornesca de la un Business Plan solid.

10. Ce sistem de conducere folositi sau apreciati cel mai mult?

Cred in managementul participativ. Un bun manager si un lider trebuie sa lucreze cu oamenii, s îi implice în adoptarea deciziilor i în activitile organizaiei, i s îi ajute s se dezvolte prin munca lor. Cred in forta echipei si valorile colaborarii.


11. Care credeti ca este principalul obstacol care apare in calea investitorilor care ar dori sa intre in industria in care activati?

Competitia cred ca ar fi un obstacol important in piata telecom. Daca vom privi pietele de profil din jurul nostru vom constata ca Romania este o zona atipica, in sensul ca aici concurenta se resimte puternic. Vedeti ce s-a intamplat de curand pe piata de telecom cu tarifele serviciilor de voce.

12. S-a produs recent vreo schimbare (inovatie) care v-a fortat sa va modificati propriul model de business? Daca da, care este aceasta?

Intr-o perioada in care comunicatiile au luat o amploare fara precedent, devenind practic un al doilea mod de viata, Romtelecom a fost nevoit sa parcurga in mod accelerat drumul de la o companie PTT la un operator modern, capabil sa ofere clientilor sai un portofoliu diversificat de produse si servicii. Notiuni precum convergenta voce & date, convergenta fix – mobil, portabilitatea numarului, sunt concepte aplicabile sau in curand aplicabile la compania din care fac parte.

13. Care este ora la care ajungeti in mod normal dimineata la birou?

Pentru mine programul la birou incepe in jurul orei 8.00.

14. Cate ore petreceti in medie pe zi la birou?

In jur de 11-12 ore pe zi.

15. Aveti un model in afaceri? Daca da, cine este acesta?

Nu pot spune ca am neaparat unul. Sunt mai multe persoane pe care le admir.


16. Care este cea mai mare reusita profesionala din cariera dvs?

Consider pozitia de General Manager al Diviziei Servicii de Date si Internet drept cea mai mare realizare a carierei mele de pana acum.

In mai putin de 18 luni de activitate, fara o « istorie » in spate am reusit sa impunem brand-ul Romtelecom pe piata serviciilor de date si internet, revendicandu-ne peste 10% cota de piata.

17. Care a fost cel mai mare esec profesional din cariera dvs?

Ce este acela esec ? Nu am inregistrat nici un esec profesional.

18. Nominalizati trei oameni de afaceri din Romania pe care ii admirati cel mai mult.


As putea aminti pe Ion Tiriac, Mihai Batraneanu (PC NET), George Copos


19. Ce linie aeriana preferati in zborurile de business internationale?

De obicei aleg Tarom.

20. Unde ati petrecut ultima vacanta? Care ar fi destinatia unei vacante perfecte din punctul dvs. de vedere?

In ultima vacanta am vizitat Turcia, dar cel mai mult prefer Cipru ca destinatie de vacanta.

21. Ce masina conduceti?

Mazda Tribute.

22. Unde va vedeti peste 5 ani?

In antreperenoriat, ca om de afaceri.
















Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Profilul saptămânii »


Setari Cookie-uri