„In ultimii cinci ani am avut cresteri succesive ale cifrei de afaceri de peste 20% in fiecare an. Si anul acesta se va mentine trendul crescator“, spune Liviu Stoleru (foto), CEO al Cemacon, citat de Mediafax. Potrivit acestuia, cresterea va veni din stocurile existente, dar si dintr-o majorare a preturilor. In plus, de anul trecut, compania este prezenta pe piata nu doar cu caramida, ci si cu produse complementare - vata bazaltica, sisteme de cos de fum.

Producatorul a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 68 de milioane de lei, in crestere cu 24% fata de 2014, in timp ce profitul operational s-a majorat cu 27%. Cresterea a venit si din redeschiderea celei de-a doua fabrici a Cemacon, care era in conservare din 2011, la Zalau. Referindu-se la piata materialelor de constructii, Liviu Stoleru spune ca s-a simtit o usoara revenire incepand cu 2014, an in care a fost redeschisa fabrica de caramizi de la Zalau a companiei, in conditiile in care producatorul a epuizat stocul de marfa.

Anul trecut, Cemacon avea 195 de angajati la fabricile din Zalau si Cluj, astfel ca piata de desfacere principala este Transilvania, alaturi de Banat si Crisana. In Bucuresti, Cemacon distribuie marginal, in cantitati mici si doar produsele care au valoare adaugata, reprezentantii companiei precizand ca sudul tarii nu este o piata-tinta. Tocmai de aceea, printre cei mai mari clienti ai companiei se numara Eco Group din Cluj, Auto Alex din Timisoara si Multicom Zalau.