In lipsa datelor publice ale grupului Leroy Merlin, companie care a preluat in 2014 activitatea bauMax la nivel local si care s-a extins puternic in Romania, tabloul celor mai mari retaileri din bricolaj a suferit usoare modificari in cursul anului 2015.

Dedeman isi continua suprematia pe piata locala de bricolaj, anul trecut inregistrand o crestere de aproape 30%, foarte aproape de pragul de 1 miliard de euro, fiind prima companie romaneasca din retail aflata foarte aproape de a stabili un nou record. Nu doar afacerile companiei au crescut, ci si evolutia profitului companiei bacauane s-a imbunatatit. Profitul Dedeman a crescut cu 35%, la 127 de milioane de euro, dupa ce la finalul anului 2014 s-a ridicat la 94 milioane de euro.

Pe locul secund se situeaza firma Arabesque, specializata mai ales in servicii B2B, care se situeaza in continuare in jurul pragului de 350 de milioane de euro in afaceri. Compania detinuta de catre familia Rapotan si-a mentinut o profitabilitate de 10 milioane de euro, in timp ce numarul de angajati a crescut la peste 2.600.

Desi a reintrat pe pierdere, dupa un an 2014 foarte bun, marcat de preluarea de catre investitorul si omul de afaceri Omer Susli, Praktiker a inregistrat o usoara crestere a afacerilor la 137 de milioane de euro, in timp ce numarul de angajati a inregistrat un usor declin.

Citeste si:

Surpriza in topul celor mai mari retaileri de bricolaj a fost inregistrata de grupul german Hornbach, companie care a revenit pe profit in 2015, si raportand afaceri in crestere la peste 120 de milioane de euro.

La polul opus se situeaza compania omului de afaceri sibian Ambient, care a intrat in insolventa in toamna anului trecut, dupa scaderi abrupte ale business-ului. Numarul de angajati al companiei aproape s-a injumatatit, business-ul a scazut de peste doua ori, iar numarul de magazine a scazut si el la numai 10 unitati.

Renasterea si decaderea Ambient: cum vede Ioan Ciolan revenirea

Renasterea si decaderea Ambient: cum vede Ioan Ciolan revenirea

Topul celor mai mari retaileri de bricolaj din Romania in 2015
COMPANIE CA 2015 (mil. EUR) CA 2014 (mil. EUR) EVOLUTIE PROFIT 2015 (mil. EUR) PROFIT 2014 (mil. EUR) ANGAJATI 2015 | 2014 MAGAZINE (2015)
1 Dedeman 981 767 +28% 127 94 7.656 | 7.179 42
2 Arabesque 348 337 +3% 10 10 2.603 | 2.486 18
3 Praktiker 137 132 +4% - 2,4 20 1.493 | 1.517 28
4 Hornbach 122 108 +13% 1,2 - 1 680 | 646 6
5 Brico Depot [Kingfisher] (*) N/A 113 N/A N/A N/A N/A | N/A 15
6 Leroy Merlin + bauMax (**) N/A 45 N/A N/A - 13 N/A | 280 19
7 Ambient (insolventa) 49 112 - 128% - 26 - 7,3 714 | 1.276 10
8 Mr. Bricolage 10,5 12 - 14% - 0,18 - 0,4 166 | 196 3

(*) Kingfisher, compania care detine la nivel local brandul de bricolaj Brico Depot, nu a publicat pana la momentul publicarii articolului informatiile fiscale pentru anul 2015. Informatiile privind valoarea rulajului inregistrat in 2014 este extras din raportul de piata al companiei;

(**) Activitatea fiscala pe anul 2015 a Leroy Merlin si bauMax (dupa preluare) nu a fost data inca publicitatii, pana la momentul publicarii articolului. In cazul datelor pentru anul 2014 a fost luata in calcul activitatea celor doua entitati Leroy Merlin Romania SRL (CUI 16702141) si Leroy Merlin Bricolaj SRL (CUI 24464962);