"Ma bucur ca avem autostrada gata, ca altfel ramaneam fara secretar de stat", a spus Ponta, care a inaugurat tronsonul de autostrada Bucuresti-Ploiesti, scrie Mediafax.

La ceremonie a asistat si secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Septimiu Buzasu.

La inceputul lunii iulie, premierul Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor sa ii transmita secretarului de stat Septimiu Buzasu ca nu ii plac glumele acestuia "cu lumea de apoi" legate de termenul de finalizare a autostrazii Bucuresti-Ploiesti si ca este bine sa si le pastreze pentru el.

Secretarul de stat inspectase atunci santierul de constructie a autostrazii Bucuresti-Ploiesti, care trebuia incheiat la finele lunii iunie, el spunand insa presei ca nu poate exista niciodata o garantie in privinta termenelor, deoarece pentru finele lunii iunie era anuntat si sfarsitul lumii.

Mihail Basulescu a fost demis la inceputul lunii iulie de la conducerea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, sustinand atunci ca decizia a fost luata din cauza intarzierilor inregistraten derularea lucrarilor de constructie a autostrazii Bucuresti-Ploiesti.

Director general a fost numit Mircea Pop, anterior director in CNADNR.

Citeste si:

Primul termen de dare in folosinta a autostrazii Bucuresti-Ploiesti a fost anul 2010, finalizarea fiind amanata de mai multe ori.

In urma cu doua saptamani, premierul Ponta a anuntat ca Guvernul va aplica penalitati in cuantum total de 15 milioane lei firmelor care au depasit termenul de executie a lucrarilor la autostrada Bucuresti-Ploiesti, bani care vor fi folositi pentru programele speciale destinate persoanelor cu boli incurabile.

El a aratat ca lucrarile sunt intarziate si din cauza ca "baietii destepti" au aflat dinainte traseul autostrazii si au cumparat mai multe proprietati, cerand acum despagubiri. Ponta a precizat insa ca Executivul va recurge la exproprieri pentru rapiditatea lucrarilor, iar proprietarii vor avea dreptul sa actioneze statul in judecata.

Lucrarile la A3 sunt impartite in doua sectoare, Bucuresti-Moara Vlasiei, unde lucreaza consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct '98/Com-Axa.

Valoarea totala a lucrarilor este de 450 milioane euro.