Serviciile medicale online s-au dezvoltat constant in ultimii ani, ajungandu-se la o piata mondiala de sute de milioane de euro. Nu vorbim insa de clinicile medicale care isi promoveaza serviciile prin intermediul propriului site sau de medicii care ofera consultatii online pentru afectiuni minore. Companiile specializate care editeaza publicatii de profil exclusiv online, informatii despre posibilele boli in functie de simptomele manifestate sau varietatea foarte mare de tratamente medicale oferite online, inclusiv cumpararea medicamentelor, vin in ajutorul unui numar tot mai mare de persoane care cauta informatii medicale pe Internet.

Potrivit unui studiu Pew Internet and American Life Project, opt milioane de americani folosesc zilnic Internetul pentru obtinerea informatiilor medicale. Dietele, sfaturile medicale, detaliile privind anumite medicamente, experiente profesionale ale doctorilor sau servicii ale spitalelor precum si informatiile despre sistemul de asigurare medicala reprezinta principalele informatii pe care internautii le cauta. In plus, au aparut chiar si motoarele de cautare de nisa, care ofera rezultate mult mai relevante decat motoarele de cautare generale.

Opt din 10 americani au folosit motoarele de cautare pentru a gasi informatii medicale, procentul celor care verifica si sursa informatiilor fiind insa ingrijorator de mic: 15% intotdeauna si 10% aproape mereu. Raportat la un numar de internauti de 113 milioane, rezulta ca 85 de milioane de americani s-au informat online privind samatatea proprie fara a verifica insa sursa de provenienta a informatiilor. Aceasta situatie nu a impiedicat insa piata sa se profesionalizeze iar in acest moment exista tot mai multe site-uri care ofera informatii considerate ca fiind de incredere.

Dezvoltarea companiilor specializate pe aceasta nisa este logica daca trecem in revista cateva avantaje nete. Cresterea numarului internautilor sau mobilitatea spatiala, care ii determina pe pacienti sa isi schimbe doctorii adesea a creat o cerere de informatii de specialitate. Spre exemplu, recent lansatul RevolutionHealth pune la dispozitia utilizatorilor un director prin care se pot afla datele medicilor in functie de zona geografica, specializare, spital si opiniile celor care au fost tratati de respectivii medici. Directorul contine informatii privind peste 700.000 de medici din SUA, 150.000 de dentisti si 400.000 de profesionisti in medicina care nu lucreaza in vreo institutie de specialitate. In plus, RevolutionHealth ofera articole de specialitate, povestiri privind modurile in care persoanele bolnave s-au vindecat sau o serie de unelte prin care, mentionand simptomele manifestate poti afla posibililele boli.

Citeste si:

Noul site si-a facut intrarea pe o piata cu un potential enorm din punct de vedere financiar, avand in vedere rezultatele financiare raportate de principalii jucatori din piata de profil. WebMD Health Corp., companie care ofera servicii medicale publice sau private numai prin intermediul Internetului, a inregistrat in ultimul trimestru din 2006 venituri de 80,6 milioane de dolari (61,19 milioane euro), in crestere cu 64% comparativ cu perioada similara din 2005, si un profit de 8,9 milioane de dolari (6,75 milioane euro). Compania WebMD Health Corp., al carei cel principal produs este site-ul de specialitate WebMD, si-a crescut numarul vizitatorilor unici pe luna la 35,5 milioane, paginile vizualitate in trimestrul patru din 2006 ridicandu-se la 815 milioane. Compania estimeaza pentru anul in curs venituri de 336 352 milioane de dolari si inregistrarea unui profit net de aproximativ 25 milioane de dolari.

Cresterea pietei de profil a dus si la aparitia motoarelor de cautare specializate, care ofera rezultate mult mai bune comparativ cu rudele generaliste. Motoarele de nisa cer mai multe informatii din partea utilizatorului si ofera rezultate selectionate in functie de acuratetea informatiilor prezentate, acest aspect fiind important pe piata serviciilor medicale online.

Si cum o piata in dezvoltare nu trece neobservata de gigantii domeniului, Microsoft a anuntat saptamana trecuta preluarea integrala a Medstory Inc., companie care a dezvoltat motorul de cautare Medstory, specializat pe nisa medicala. Telul Microsoft pe termen mediu este sa creeze un motor, care sa identifice posibilele tratamente, sa ofere retetele medicamentelor recomandate si chiar sa identifice boala, cu ajutorul informatiilor oferite de utilizator privind varsta si sexul sau, sau istoricul medical si simptomele manifestate in acel moment. Preluarea Medstory reprezinta in acelasi timp o noua directie de dezvoltare a Microsoft, care a achizitionat in urma cu cateva luni producatorul de software medical
Azyxxi.

O piata in dezvoltare, spun analistii. Cererea de informatii medicale pe Internet si numarul internautilor sunt in crestere, avand ca rezultate diversificarea serviciilor medicale oferite si imbunatatirea lor. Si cum pana la un anumit nivel serviciile medicale pot fi identice si in online si in offline, afacerile companiilor de profil vor avea un viitor sanatos.