Un magazin online cu haine doar pentru copii…si realizate doar de designeri romani. In acelasi timp, un business care ajuta copiii care provin din familii fara posibilitati financiare. Pentru o astfel de afacere, Roxana Dumitru, cea care pana anul trecut a condus timp de sase ani Leo Burnett&Target, una dintre cele mai mari agentii de creatie de pe piata locala, a renuntat la cariera pe care o avea in publicitate si a fondat impreuna cu Adina Sasu businessul de haine pentru copii Designers for Kids.
S-a angajat in publicitate, in 1995, cand avea 23 de ani si era studenta.

“Habar nu aveam cu ce se mananca acest domeniu, care in 1995 era abia la inceput in Romania, nu aveam idee ce volum de munca implica. Dar mi s-a parut extrem de interesant si nu m-am inselat. M-am indragostit din primele zile de publicitate si am ramas fidela ei timp de 17 ani, crescand si evoluand odata cu intreaga piata de publicitate. Am pornit ca junior si am crescut pana la pozitia de managing director pe care am detinut-o din 2006 pana in 2012”, spune Roxana Dumitru (41 de ani).

Am vrut sa vad cum este sa fiu pe picioarele mele 100%. Si nu este simplu, trebuie sa recunosc

Astfel, in octombrie anul trecut managerul, devenit antreprenor intre timp, a plecat de la Leo Burnett&Target, una dintre cele mai mari agentii de publicitate de pe piata locala cu afaceri de 16,3 milioane de euro in 2012.

“Dupa 17 ani in care am muncit enorm, am lucrat pe zeci de categorii pe care activau clientii cu care colaboram, am <<crescut>> foarte multi juniori si i-am ajutat sa devina foarte buni oameni de publicitate, am participat la zeci de pitch-uri si am castigat impreuna cu colegii mei foarte multe conturi mari si importante, am simtit nevoia de o schimbare. Asa ca am <<plonjat>> in antreprenoriat, am vrut sa vad cum este sa fiu pe picioarele mele 100%. Si nu este simplu, trebuie sa recunosc “, explica Dumitru.

Ideea de a lansa Designers for Kids a aparut la o cafea cu actuala ei partenera de business, Adina Maria Sasu (34 de ani). Ambele
detin 50% din afacere.

Au fondat Designers for Kids pentru ca acesta este un business care imbina pasiunea celor doua pentru moda, dragostea pentru copii si dorinta de a ajuta copiii care provin din familii sarace.

Roxana Dumitru nu a oferit detalii despre investitia pe care a facut-o pana acum, insa a afirmat ca aceasta continua luna de luna, pentru ca, fiecare colectie implica investitii in materiale, manopera si promovare.

“Ca intotdeauna, inceputul este cel mai greu. Nu a fost deloc simplu sa punem pe picioare tot acest proces, incepand de la discutiile initiale cu designerii si terminand cu sedintele foto si promovarea colectiilor. Nicio colectie nu seamana cu cealalta. De fiecare data apar noi probleme cu care nu ne-am confruntat si trebuie sa gasim solutii si alternative in foarte scurt timp, altfel nu mai putem lansa colectia in sezon si aruncam banii investiti pana atunci pe fereasta”, afirma Roxana Dumitru.

Haine create doar de designeri romani. Printre acestia se numara Rhea Costa, Andreea Raicu, Parlor si Malvensky

Fata de alte branduri pentru copii, Designers for Kids se diferentiaza prin faptul ca hainele sunt create doar de designeri romani.

Printre cele mai importante nume cu care colaboreaza compania se numara Rhea Costa, George Neagu, Andreea Raicu, Parlor, Malvensky, Carla Szabo, Zaysha.

“Evident, in toamna aceasta vom realiza colectii noi de la designerii cu care am colaborat pana acum, dar vom adauga in lista de designeri si nume noi, care inca sunt surpriza. Colectiile pe care acestia le creeaza special pentru Designers for Kids nu se regasesc decat in magazinul nostru online”, spune Dumitru.

Toate colectiile sunt limitate, brandul lansand doar cateva cateva exemplare din fiecare model.

In prezent, preturile produselor vandute cel mai des variaza intre 75 si 150 de lei.

“In acest domeniu conteaza si pretul, dar poate mai important decat atat este modelul ori designul acelei hainute sau accesoriu. Am avut surpriza sa constatam ca o rochita mai scumpa, dar mai deosebita ca si design a fost mult mai cautata decat alta rochita care avea un design mai clasic, dar era mai ieftina”, mai spune Dumitru.

Au clienti care cumpara online pentru prima data si au nevoie de asistenta la telefon ca sa comande

Ea adauga ca cei care cumpara produsele sunt atat persoane obisnuite cu achizitiile online, dar si oameni care fac acest lucru pentru prima oara si suna ca sa fie ajutate pentru realizarea comenzii. De asemenea, majoritatea clientilor sa reintorc pentru cumparaturi noi.

Deocamdata brandul are haine numai pentru fete, insa cele doua antreprenoare au inceput discutiile pe aceasta tema cu mai multi designeri si spera ca in curand sa lanseze o colectie si pentru baieti.

Ele si-au propus ca anul acesta sa lanseze inca patru colectii realizate de designeri cunoscuti si sa incepa sa promoveze si tineri creatori care nu sunt inca cunoscuti pe piata, dar sunt pasionati de domeniu.

“Credem si sustinem cu tarie designul romanesc. Si in acest domeniu de fashion <<Made in Romania>> mai avem foarte multi designeri talentati cu care nu am apucat inca sa colaboram. Asteptam sa realizam colectii cu toti creatorii romani si apoi vedem ce ne mai aduce viitorul”, a afirmat Roxana Dumitru legat de posibilitatea de a introduce si haine realizate de designeri straini.

10% din veniturile din achizitii sunt orientate catre asociatii de copii

Afacerea are si o componenta sociala prin care 10% din achizitiile facute in magazin sunt redirectionate catre asociatii de copii.

Pentru Designers for Kids lucreaza deocamdata doar cele doua antreprenoare.

“Pentru primul an ne-am propus ca eu si Adina sa acoperim o mare parte din activitati si sa externaliza pentru ceea ce nu intra in competentele noastre. Asa ca, desi nu avem nici un angajat inca, lucram cu foarte multi profesionisti care ne ajuta ca businessul sa mearga ca pe roate”.

In ceea ce priveste veniturile si profitabilitatea acestui business, Roxana Dumitru nu a oferit foarte multe detalii.

“Nici in cele mai optimiste visuri ale mele nu mi-am imaginat ca vom avea profit in acest an. Ceea ce ne-am propus inca de la bun inceput a fost ca, in primul an sa crestem organic, sa ne facem cunoscuti in piata cu acest concept unic de business si de abia din al doilea an sa ne punem problema sa realizam si profit. De asemenea, in orizontul apropiat vom ramane o platforma online, dar nu excludem ca in viitor sa avem si magazin offline. De altfel, inca din aceasta vara am avut cateva cereri de la magazine din Bucuresti si din tara care doresc sa expuna si sa vanda si colectiile Designers for Kids", mai spune Dumitru.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri