Marius Pop a declarat, marti, ca el si colegii sai nu s-au putut baza pe coordonate foarte clare, astfel ca nu au mers direct la locul prabusirii. "Pe la ora 19.00 am fost anuntati, la 19.15 am fost cu baietii de la ISU in masini, eram plecati. Am fost escortati de un echipaj ISU pana la iesirea din oras. Nu am mers direct acolo, ne-am dus de doua ori la Crucea Iancului, nimeni nu prea stia nimic. Am contactat padurarul care a gasit avionul si asa i-am gasit. Coordonatele nu erau foarte clare, erau grade si minute fara secunde, era o zona mai mare de 100 de kilometri patrati, mult prea mult. Oamenii erau accidentati, erau in paturi, ii aduceau oamenii jos de pe munte. I-am ajutat cat am putut, i-am transportat la ambulante. Cand au iesit din aeronava au facut un foc care nu prea a ars, s-au chinuit, nu i-am intrebat foarte multe, ca nu-i placut sa fii ranit si sa te tot intrebe cineva tot felul", a declarar Marius Pop.

Conform sursei citate, avionul era "rupt in foarte multe bucati", iar ranitii erau in soc hipotermic, in timp ce pilotul Adrian Iovan ar mai fi trait dupa impact, "doua ore, doua ore si ceva". "Aparatul era dezastru, rupt in foarte multe bucati. Oamenii erau in soc hipotermic, le-a fost frig, erau sub zero grade, ploua si ningea, dupa cum batea vantul, zapada era pana la genunchi. Pilotul era incarcerat si a mai trait doua ore, doua ore si ceva, nu pot sa va spun sigur. Localnicii au acordat primul ajutor. Am coborat victimele la ambulanta, apoi am urcat sa ducem celor de la ISU aparatura si echipamentele de descarcerare. Oamenii si-au facut treaba, dar nu prea au dotari pentru asa ceva, ei au ceva camioane 4x4, cu care nu poti sa mergi in padure, e foarte greu, nu ai acces. Cei de la ISU nu aveau de unde sa stie coordonatele, numai daca nu au primit de undeva, ISU nu are nicio vina pentru ca s-a intarziat. Noi am primit coordonatele de la ISU si am sunat la 112, ne-au dat numarul padurarului si cu niste localnici, asa am ajuns la ei mai repede", a mai spus Marius Pop.

Pilotul Adrian Iovan si o studenta in anul V la Institutul de Medicina Militara din Bucuresti si-au pierdut viata dupa ce avionul de mici dimensiuni de tip BN2, la bordul caruia se afla un echipaj medical, a aterizat fortat, luni dupa-amiaza, intr-o zona muntoasa accidentata, la peste 1.400 de metri altitudine, la granita judetelor Cluj si Alba. Unul dintre medicii din aeronava a reusi sa sune la 112, la ora 16.16, anuntand incidentul.

Sursa foto: AGERPRES