Problema este insa ca afacerile create de tineret genereaza un numar mai redus de locuri de munca si supravietuiesc mai putin.

„Lipsa oportunitatilor de angajare, in special in randul tineretului, constituie o problema majora in intreaga lume. O problema exacerbata ca urmare a crizei financiare si a incetinirii activitatii economice. Incurajarea tinerilor sa lanseze afaceri rentabile este vazuta ca o strategie de dezvoltare necesara pentru integrarea lor pe piata fortei de munca si exploatarea potentialului lor de a contribui la dezvoltarea economica durabila”, afirma Mike Herrington, directorul executiv al Global Entrepreneurship Monitor (GEM), cu ocazia lansarii raportului Future Potential – a GEM perspective on youth entrepreneurship 2015.

Pe de alta parte, Thomas Schøtt, principalul autor al raportului, subliniaza ca mesajul central este necesitatea gasirii mijloacelor prin care afacerile create de tineri sa devina durabile, a identificarii si sprijinirii celor cu un potential important si creatoare de locuri de munca.

Tinerii barbati tind sa inceapa un business mai mult decat tinerele femei, si de 1,6 ori mai inclinati ca business-urile lor sa fie „mai mature”. Totodata, exista de doua ori mai multe sanse ca business-urile lor sa ofere peste 5 locuri de munca, comparat cu business-urile conduse de tinere.