„Antreprenorii sunt cei ce modeleaza economia europeana”, spune Michael Meissner, vicepresedinte pentru Corporate Affairs in cadrul Amway Europe. „Prin AGER, exploram motivatiile si dorintele oamenilor pentru a creea o lume mult mai deschisa in sustinerea antreprenorilor aflati la inceput de drum, pentru a le asigura succesul si sustenabilitatea afacerilor.”

Raportul Amway privind antreprenoriatul la nivel global in 2015 (AGER: Amway’s Global Entrepreneurship Report) indica faptul ca 24% dintre romani sunt convinsi ca au abilitatile necesare pentru a incepe o afacere, in timp ce putin mai mult de o treime (38%) isi doresc sa devina antreprenori. Perspectiva de a avea un venit suplimentar ramane totusi principala motivatie pentru a deveni antreprenor.

Amway Romania, subsidiara locala a uneia dintre cele mai mari companii de vanzari directe din lume, anunta rezultatele Raportul Amway privind antreprenoriatul la nivel global in 2015, care subliniaza importanta si necesitatea unui efort constant si sustinut de a stimula spiritul antreprenorial in randul romanilor, inclusiv prin actiuni concrete.

Un grup-tinta reprezentativ, format din 1.084 de femei si barbati in varsta de peste 15 ani, a fost chestionat in perioada 26 mai – 15 iunie 2015. Cercetarea a fost realizata prin interviuri individuale in conformitate cu procedura Omnibus (PAPI-Technology), de catre Gesellschaft fuer Konsumforschung (GfK) Nuremberg si Technical University Munich (TUM).

Citeste si:

Aproape jumatate dintre romani considera ca antreprenoriatul le poate aduce o a doua sursa de venituri, in timp ce 40% au spus ca acest statut i-ar face independenti fata de angajator. La polul opus, la nivel european, antreprenoriatul este considerat ca o cale catre independenta (44%), respectiv implinire profesionala (43%).

„Amway sustine initiativele antreprenoriale in intreaga lume de peste 55 de ani si inclusiv in Romania am facut pionierat in acest domeniu inca din 1997. Cred ca trasaturile principale ale unui antreprenor sunt spiritul de initiativa, capacitatea de automotivare si puterea de a prelua conducerea. Acesta este momentul in care Amway se implica in incurajarea oamenilor de a-si incepe propria afacere, invatandu-i si motivandu-i sa creasca si apoi propulsandu-i in mediul de afaceri ca noi antreprenori”, a declarat Ioana Enache, director general, Amway Romania, Bulgaria si Grecia.

Principalele obstacole in calea antreprenoriatului sunt, in viziunea romanilor, teama de esec – 85% dintre respondenti, in crestere abrupta fata de 60% din raspunsuri in 2014 si cu mult peste media europeana de 69%. Este interesant ca si contextul social a condus la sporirea nivelului de frica fata de consecinte legale, de la 8% in 2014 la 21% in 2015. In plus, numai 19% dintre respondenti au indicat ca societatea romaneasca ar fi prietenoasa cu antreprenorii, in usoara scadere fata de 22% in 2014.

Amway Romania va reveni asupra acestui subiect, din moment ce incurajarea antreprenoriatului face parte din ADN-ul companiei si deoarece opinia publica si societatea civica trebuie sa cunoasca si sa inteleaga resorturile intime care ii anima pe romani sa devina sau nu antreprenori.