Iutta este un brand de genti, pantofi si accesorii din piele inspirate din folclorul romanesc. Nicoleta povesteste ca sursele de inspiratie sunt variate, de la iile primite de la bunica sa, pana la zborul Maiastrei lui Brancusi.

Pentru extinderea pe piata engleza, toate aceste concepte au fost adaptate, astfel ca romanescul a devenit inspiratie folk. Nicoleta spune ca investitia pentru intrarea pe piata din UK a fost de cateva mii de euro, banii fiind necesari pentru participarea la un targ de specialitate dar si pentru realizarea unor campanii.

La jumatatea lunii februarie, Iutta va participa la targul londonez Pure London, fiind practic prima interactiune offline cu publicul din Marea Britanie. “Au fost necesare o serie de artificii la nivel contabil si administrativ, pentru a fi in regula, dar cea mai mare provocare a fost cea de a intelege publicul caruia ne adresam”, a mai spus Nicoeta Chirica. Intre timp, Iutta a lansat si o platforma dedicata pentru piata londoneza si va derula o serie de campanii de promovare online si in reviste de specialitate.

Publicul tinta nu este deloc diferit de cel din Romania: consumator de design si produse de calitate, femeia care se resecta si isi doreste un accesoriu personalizat.

Fondatoarea Iutta crede ca simbolurile traditionale romanesti pot fi promovate la nivel international, aceasta tendinta fiind deja vizibila printre mai multi designeri. „Ia este deja purtata de multe vedete internationale si cred ca poate deveni un brand de tara pe care sa il ducem mai departe si sa il facem cunoscut in toata lumea”.