Mariuca Mihailescu a moderat in cei 13 ani la TVR emisiunile de revista presei Deschiderea editiei (TVR 2) si La Prima Ora (TVR 1), emisiunea de dezbatere Liber pe contrasens si programul matinal Regional Cafe. In prezent, este moderator al emisiunii LA FIX. De asemenea, este formator acreditat de catre Centrul National pentru Formare si Perfectionare a Antrenorilor (CNFPA) din anul 2011, pregatind pana in prezent in domeniul comunicarii sute de manageri, politicieni si comunicatori de stiinta.

"Trainingul pentru TV m-a cautat pe mine si nu invers. O prietena care lucra la un spital cunoscut din Turcia incerca sa se promoveze in diverse emisiuni TV de la noi si m-a rugat sa o ajut cu cateva sfaturi: cum sa se imbrace, ce sa faca cu mainile, ce si cat sa spuna, temerile si fricile pe care le avem cu totii in fata camerei. Acela a fost momentul in care mi-am dat seama ca acumulasem destula experienta si ca tot acest know how putea fi transformat intr-un program complex care sa-mi ajute nu doar prietenii, ci si oamenii din companii, firme, primarii, institutii publice", a povestit Mariuca Mihailescu.

Orice director, CEO, proprietar de afacere oricat de mica, este responsabil in mod direct de imaginea business-ului sau. Nu ai resurse sa-ti angajezi o firma mare de PR care sa-ti ofere o strategie completa de marketing? OK, atunci fa tot posibilul sa devii acel comunicator care reuseste sa transmita lumii mesajul corect despre afacerea ta. Totul pe lumea asta se invata. Nu te nasti, devii un bun comunicator.

Gestionarea intrebarilor incomode si a situatiilor de criza

In cursurile sale Media Toolbox, Mariuca Mihailescu ii pregateste pe cursanti pentru participarea la interviuri, conferinte de presa si prezentari.

Astfel, ei vor sti sa raspunda intrebarilor incomode sau sa reactioneze in situatii de criza.

Preturile cursurilor incep de la 350 de euro de persoana.

Mihailescu spune ca participantii invata, in primul rand, sa fie atenti la aspectul fizic si, mai ales, la limbajul corpului.

"Camera are talentul sa minimizeze totul. Trebuie sa stii ce sa faci ca sa fii un invitat remarcabil la TV. De exemplu, vocea este unul dintre cele puternice instrumente pe care le avem la indemana. Cu vocea poti incepe un razboi sau poti spune te iubesc", a explicat trainerul.

De asemenea, cursantii invata sa transmita mesajele cat mai eficient, informatii care pot constitui citate pentru reporteri.

Daca vrei eficienta, stilul tau trebuie sa fie complementar cu mesajul pe care il transmiti. Ce mesaj transmiti? Tu hotarasti daca reciti comunicate intregi sau oferi reporterului si publicului esenta mesajului tau.

Potrivit acesteia, secretul unui bun vorbitor este de a ramane acelasi in fata camerei sau in fata prietenilor.

"Audientei nu-i pasa daca esti formal. Ii pasa daca esti plictisitor sau interesant. In fata camerei ne schimbam atitudinea. Daca in discutiile normale suntem relaxati, zambitori, odata ce s-au aprins luminile devenim incordati. Nu ni se mai aude vocea. Nu ne mai miscam mainile. Ati auzit de camera care adauga 8 kg la silueta voastra? Da, pune, mai ales cand nu stii sa te asezi cum trebuie catre aceasta", a explicat Mariuca Mihailescu.

Media Toolbox inseamna in primul rand sa transformi orice interviu intr-o oportunitate media. Nu e important cat de mult vorbesti, ci cat poate fi citat din ceea ce spui

Arta vorbitului in public este...matematica

Despre curs, trainerul spune ca se bazeaza in principal pe multa practica, pentru a-l obisnui pe cursant cat mai mult cu prezenta in fata camerei.

Citeste si:

"Impreuna cu trainerul si cu ceilalti participanti iti poti descoperi slabiciunile si punctele forte, si, cel mai important, te poti corecta acolo unde este cazul. Mai mult, toate probele, interviurile, simularile au loc intr-un platou cu lumini de studiou, chroma key, monitor de control si sunet profesional", a aratat Mihailescu.

In functie de cerinte, exista doua variante de lucru: crash training - care presupune o aprofundare teoretica a notiunilor, la care pot participa si 20 de persoane odata si extended training - abordarea este prin metoda “a invata prin a face tu insuti”, ceea ce inseamna folosirea intensiva a exercitiilor, studiilor de caz, precum si a role-play-urilor personalizate.

Mariuca Mihailescu considera ca unicitatea programului sau este data de faptul ca oamenii se distreaza, sunt relaxati sau rad la curs si de aceea si invata mult mai usor.

"Arta vorbitului in public sau in fata unei camerei este aproape…matematica. E o chestiune de tips&tricks pe care le inveti si pe care le folosesti unde si cum trebuie. Le spun mereu cursantilor mei sa se gandeasca la ei insisi ca la un patinator care invata sa mearga pe gheata. Cazi, te ridici, aluneci, cazi din nou, dar, in cele din urma, reusesti sa faci pirueta perfecta", a subliniat aceasta.

Clientii cursurilor: de la studenti la politicieni

La cursurile de TV si public speaking au participat in cei cinci ani de activitate oameni din companii, oameni din administratie si mediul politic, precum si cu studenti sau doctoranzi care incercau sa obtina finantari pentru diverse proiecte.

Exista insa o anumita categorie care are inca atitudinea pe care romanii o aveau fata de psiholog in anii 90. Am vrea sa facem media training, dar daca afla lumea? Sau categoria atotstiutoare care nu suporta niciun fel de ajustare.

"Cei care–si doresc cu adevarat sa aiba succes trebuie sa fie constienti insa ca prezenta in fata camerei si sesiunile de public speaking sunt cele mai importante instrumente pe care au la indemana pentru a reusi. Comunicarea cu media este inevitabila in cariera oricui. Pentru ca ceea ce spui ar putea fi vazut, auzit, citit de mii de oameni e mai bine sa spui cum trebuie ce ai de transmis. Intr-o societate atat de concurentiala, nu conteaza doar ce spui, ci cum, cat si unde spui. Stiati ca in mai putin de un minut primiti o eticheta de la cei care va vad la tv sau intr-o sala de conferinte?", conform Mariucai Mihailescu.

Cele mai mari greseli din TV

Trainerul Mariuca Mihailescu este de parere ca cel mai tare sunt de condamnat oamenii politici care nu se pregatesc pentru aparitiile lor publice.

"S-au invatat sa dea vina pe presa, fara sa inteleaga ca scoaterea din context sau declaratiile dezastruoase pe care le fac le apartin in totalitate. Pe langa mesajele prost structurate sau declaratiile nepotrivite, multi dintre ei au mari probleme cu look-ul pe care il abordeaza. Daca vrei sa fii un om politic profesionist si credibil, trebuie sa treci macar o data in viata printr-un training media. Va amintiti sa fi vazut un singur fir de par care sa nu stea cum trebuie la Margaret Thatcher? Nu, ar fi prejudiciat imaginii sale puternice, politice", a explicat aceasta.

Ea spune ca admira mult oamenii care evolueaza si spune ca desi nu este fan Hillary Clinton, apreciaza saltul urias pe care aceasta l-a facut la nivel de prezenta si in ceea ce priveste look-ul, odata cu statutul de figura politica proeminenta.

"De exemplu, anul trecut, la o conferinta in Las Vegas s-a trezit cu un pantof aruncat din public si a reusit sa transforme o situatie extrem de jenanta in PR GOLD. Replica ei, plina de umor, i-a atras simpatia publicului instantaneu: «Ce-i asta? Cirque du soleil?». Asta inseamna sa fii antrenat si pregatit", a aratat Mariuca Mihailescu