Alexandra Marcu si Octavian Stancu au deschis in urma cu patru luni una dintre putinele gelaterii artizanale din Romania. Dupa sase luni, timp in care au amenajat spatiul si 24 de avize obtinute, Puro&Bio, brand italian cu renume in zona inghetatei artizanele, isi deschidea portile de 1 iunie. In prezent, afacerea este deja pe profit si conceptul asteapta francizarea.

Alexandra si Octavian se cunosc inca de pe bancile scolii. Fiecare si-a lansat propria afacere: Alexandra este consultant pe fonduri europene, iar Octavian are propria spalatorie ecologica. Au decis in urma cu 5-6 ani sa parieze impreuna pe un concept neexploatat pe piata locala, respectiv o gelaterie artizanala. Au urmat cursuri de pregatire in Italia, devenind maestri gelatieri si au deschis in urma cu patru luni prima locatie Puro&Bio din Romania.

Puro&Bio

Gelateria se afla pe strada Ion Campineanu din Capitala, intr-o cladire monument istoric, pe care au catigat-o la o licitatie RAPPS. “Nu am stiut atunci ca e vorba de o cladire monument istoric, de zona protejata stiam ca doar asta era zona de interes pentru prima locatie. Mai multe piedici ca la acest demers nu am intalnit vreodata si avem ceva proiecte derulate pe consultanta. Aici nu e vorba de cat te ajuta statul ca antreprenor, ci mai degraba de cate piedici ti se pun prin volumul de avize si documente cerute sau timpul de raspuns foarte lung al autoritatilor, in unele cazuri lipsa unuia, iar cateodata reluarea avizelor ca s-a schimbat conducerea”, povesteste Alexandra Marcu.

Ai o afacere si cauti finantare? Participa GRATUIT la conferinta Antreprenor, Caut Finantare! si intra in dialog cu finantatorii care ti se potrivesc.

Sase luni a durat amenajarea spatiului de circa 300 mp. Aici cei doi asociati produc in medie pe zi 50-60 de kilograme de inghetata, cantitate pe care o vand aproape integral.

“Noi venim cu un concept nou, in laboratorul la vedere producem zilnic in fata clientului un produs cinstit: scrie sorbet de piersici, asta primesti, simti ca si cum ai musca dintr-o piersica proaspata de sezon fara alte artificii. Nu ne-am promovat, am facut o pagina de Facebook si atat, votul clientilor e organic, gusta si revin, ne recomanda mai departe”, spune si Octavian Stancu.

Toate pacalelile si toate tepele care s-au dat pana acum nu vor mai exista, in momentul in care faci un lucru corect oamenii incep sa te respecte

Si clientii nu au intarziat sa apara. In medie, 150-200 de oameni trec pragul gelateriei si cumpara 120 de grame de inghetata per comanda. Mai exact, doua cupe, doua gusturi diferite, de cele mai multe ori fistic, menta, ciocolata, smochine si zmeura. Pretul: 10 lei.

Puro&Bio

“Cred ca romanul mananca mai dulce si mai concentrat decat restul Europei, cu siguranta mai mult decat italienii. Partea de cremerie are mai mare succes decat inghetata vegana, iaurturile inghetate sau sorbeturile. Vrem sa modelam gusturile romanilor si sa afle ca avem pentru toata lumea de la mic la mare, avem variante s ipentru persoane cu diverse afectiuni cum ar fi intoleranta la lactoza, diabetici, celiaci sau pur si simplu vegani, la post sau la dieta. Oamenii inca testeaza. (…) In general domeniul inghetatei artizanale este practic neatins in Romania. Sunt avantaje si dezavantaje. Este un business corect, in Romania in 2016-2017 oamenii incep sa caute lucruri corecte si mancare sanatoasa, practic este o investitie in noi insine, suntem ceea ce mancam sau gandim, iar toate pacalelile si toate tepele care s-au dat pana acum nu vor mai exista sau macar sunt in scadere, in momentul in care faci un lucru corect oamenii incep sa te respecte. Clientii fideli cred ca vor fi in proportie de 70%. Ce se intampla acum este normal, romanii nu sunt chiar atat de saraci sa isi permita lucruri ieftine”, explica Octavian", explica Octavian.

O parte din materia prima, cea uscata, provine din Italia, in timp ce produsele proaspete – lapte, fructe – sunt livrate de producatori si importatori locali.

Cate o gelaterie Puro&Bio in fiecare sector. Pasul 2 – francizarea

Planurile pentru Puro&Bio vizeaza deschiderea a cinci gelaterii, de preferinta cate una in fiecare sector din Bucuresti, in 2-3 ani, concomitent cu francizarea conceptului. Pe termen scurt, cei doi antreprenori urmeaza sa deschida o noua gelaterie Puro&Bio, in zona Domenii din Capitala. Investitia pentru spatiul de circa 100 mp se ridica la 20.000 euro si acesta va reprezenta modelul care va fi francizat la alegere.

Puro&Bio

“Vrem sa avem cate o locatie Puro&Bio in fiecare sector din Bucuresti. Ne propunem 5 locatii. Apoi vrem sa incepem francizarea. Taxa de intrare in franciza va reprezenta o investitie in marketing, asistenta si training, pentru ca ne dorim ca francizatii sa studieze, sa faca cursuri in Italia si sa devina ca noi, maestri gelatieri. Ca in orice moment sa poti sa preiei fraiele afacerii si sa stii orice etapa din procesul de productie al inghetatei”, spune Alexandra.

De asemenea, proprietarii Puro&Bio au in vedere si cateva locatii mobile si participarea la targuri si festivaluri sau diverse evenimente cum ar fi nunti, evenimente corporate. In ceea ce priveste francizarea, Octavian puncteaza ca isi doresc sa deschida in medie un numar de patru gelaterii pe an, la nivel national.

Puro&Bio

Business pe profit, Puro&Bio ar putea genera in acest an o cifra de afaceri de 400.000 euro. Spre comparatie, in Italia o singura locatie unde se vand inghetata si iaurturi inghetate are o cifra de afaceri anuala de peste 600.000 euro.

“Reactia pietei ne-a depasit asteptarile. Ma astept ca vanzarile sa ramana constante sau chiar sa creasca in sezonul rece, mai ales ca lumea va opta pentru spatiile interioare. Vom lansa noi produse precum gaufre, clatite, ciocolata. De asta am si luat un spatiu mai mare pentru a putea cuprinde mai multe concepte. De exemplu, daca italienii functioneaza foarte bine cu o simpla gelaterie, aici trebuie sa vii cu o cafea, un pranz, o prajitura, cu evenimente, cu un spatiu de joaca pentru copii, mai ales ca incurajam familiile sa ne calce pragul, iar locatiile child friendly practic nu prea sunt de gasit. Pana la urma inghetata artizanala facuta pe bune, este un aliment in sine si cel mai sanatos desert, iar la o adica poti inlocui foarte bine o masa cu un frozen yogurt ca la noi. Vrem sa vedem ce se intampla cu gusturile romanilor pe timp de iarna si speram sa ajutam la schimbarea preferintei pentru inghetata. Noi mancam tot timpul anului inghetata si asta nu ne-a imbolnavit. De exemplu, in perioada in care am stat in Italia am observat si obiceiurile lor de consum. Italienii veneau in martie, cu gecile pe ei, sa consume inghetata.Ba mai mult, am ramas surprinsi cand, intr-o zi ploiasa in aprilie, pe durata cursurilor, chiar se facuse coada in gelateria unde faceam practica si n-am observat sa fie mai raciti ca noi, dimpotriva sunt mai sanatosi. Cu siguranta, este un alt stil de viata, cu alte obiceiuri, dar putem invata si noi lucrurile bune”, mai spun cei doi antreprenori.

Puro&Bio

In prezent, consumul anual de inghetata din Romania este unul dintre cele mai scazute din Europa, respectiv 1,6 kg per cap de locuitor. Spre comparatie, in tarile scandinave consumul anual se ridica la 8 kg/capita.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri