"In luna decembrie agentiile au lansat in premiera turbo early booking, un program cu reduceri speciale valabile doar pana la sfarsitul anului. Discounturi care sunt aproape duble fata de programul clasic early booking, care se incheie la 31 martie", a declarat Marius Usturoiu, proprietarul Mareea, una dintre cele mai mari agentii de turism intern din Romania si principalul turoperator specializat in litoralul romanesc, scrie Mediafax.

El spune ca reducerile din decembrie ajung pana la 40-50%, iar incepand din ianuarie si pana la finalul lui martie sunt de maxim 25%.

Si Cristian Pandel, proprietarul grupului de agentii Christian Tour, unul dintre cele mai mari din piata, spune ca fata de reducerile din decembrie, in ianuarie preturile pentru early booking vor creste cu aproximativ 20%.

Reducerile scad treptat la inceputul anului, afirma si Alin Burcea, proprietarul agentiei Paralela 45, in medie cu 10% pe luna, ajungand in martie la 20-25%.

Usturoiu spune ca printre destinatiile care pot fi cumparate cu mari reduceri in decembrie se numara litoralul romanesc, Grecia, Turcia, Bulgaria si Spania.

Citeste si:

Burcea spune ca in ceea ce priveste agentia pe care o conduce cea mai vanduta destinatie prin early booking este Turcia, dar si Bulgaria. Sunt si destinatii care nu reduc preturile pentru cei care cumpara vacante in avans, si printre ele se numara Coasta de Azur din Franta.

Si in Romania sunt pachete care nu se vand prin early booking. "Destinatiile de iarna in mod special nu s-au integrat in acest tip de program. In tara, cel mai slab se vand destinatiile balneare", spune Usturoiu.

Programul early booking a luat amploare in ultimii ani in Romania, ajungand sa ocupe o pondere din ce in ce mai mare in vanzarile agentiilor de turism. In cazul unora dintre agentii, vanzarile de pachete early booking au ajuns la o pondere de 30-40% din totalul afacerilor.

Dar, ca de fiecare data, Romania este printre ultimele cand este vorba de o tendinta in domeniu. Daca discounturile medii acordate de hotelierii din Grecia, Turcia, Bulgaria sau Spania sunt de 30-40%, in Romania media este 15-20%.

Si acesta este inca un motiv pentru care hotelurile romanesti sunt printre cele mai goale din Europa, alaturi de slabul apetit pentru atragerea turistilor straini, de lipsa agrementului, a investitiilor in modernizari si a programelor all inclusive, care fac ca litoralul Bulgariei sa fie plin tot sezonul.