In acest an, Perfect Tour va inregistra o crestere de 15% a cifrei de afaceri pe turism de placere (vacante) fata de 2011, iar afacerile totale, care includ si turismul de afaceri, vor creste cu 20-25%, ajungand la 30 de milioane de euro pentru 2012.

"Cresterea cea mai mare a fost pe partea de business travel management, unde am reusit sa largim portofoliul de clienti corporate pe care ii servim, precum si pe segmentul VIP/Premium. De asemenea, cifrele reflecta si sucessul strategiei B2B, in acest moment Perfect Tour avand peste 500 de parteneri – agentii de turism care revand produsele noastre sau produsele pentru care suntem distribuitori autorizati", a declarat pentru wall-street.ro Corina Pacuraru, manager general Perfect Tour.

Ea crede ca 2013 va fi un an mult mai bun din punct de vedere al afacerilor.

"Noi speram sa avem un an foarte bun, in special datorita contractelor mari pe business travel pe care deja le-am semnat. Cresterea estimata va fi de 60-70%, de la 30 de mil euro in 2012, la 50-52 milioane de euro in 2013", a adaugat ea.

Principalele caracteristici ale anului 2012

"Consideram ca Romania se afla in plin proces de consolidare a pietei de turism, piata in care incepe sa primeze increderea in agentia de turism si calitatea serviciilor intr-o mai mare masura decat inainte", a spus Pacuraru.

Potrivit acesteia, in 2012 romanii au fost foarte atentii cu banii cheltuiti pe vacante si au profitat de rezervarile de timp ale sejururilor, aceasta tendinta constituind un trend din ce in ce mai accentuat.

Legat de bugetele romanilor Corina Pacuraru spune ca "au scazut pentru toate segmentele de client, cu o singura mentiune insa: pe segmentul «Premium» (vacantele cele mai scumpe) se inregistreaza cele mai mici scaderi de buget".

Topul celor mai vizitate destinatii in 2012

Romanii au ales in 2012 sa viziteze Grecia, Turcia si Bulgaria, potrivit datelor oficiale.

Citeste si:

"Pentru Perfect Tour «podiumul»este ocupat de Franta, Turcia si Spania. Franta se afla pe primul loc in preferintele clientilor datorita Parisului, dar mai ales a produsului Disneyland Paris, promovat si distribuit de Perfect Tour".

In ceea ce priveste destinatiile interne, litoralul ramane in top, oferind si cea mai mare capacitate de cazare. Urmeaza Valea Prahovei, datorita apropierii fata de Bucuresti, a numarului mare de turisti de weekend si a facilitatilor de cazare si distractie. Pe locul 3 se afla pensiunile agroturistice din Bucovina si Maramures.

Provocarile anului 2012

"Principalele provocari ale anului care se incheie au fost gasirea solutiilor de finantare pentru clientii corporate care solicita plata la termen si identificarea unor produse cat mai atractive pentru segmentul mediu, precum croaziere si vacante exotice, de exemplu in Republica Dominicana sau Mexic, cu tarife spectaculoase", a spus Pacuraru.

De asemenea, ea a adaugat ca s-a lucrat intens si cu rezultate foarte bune si pe segmentul premium.

"De exemplu, in 2012, Perfect Tour a vandut o expeditie la Polul Nord, cu o valoare de peste 20.000 euro, iar in primele zile ale anului 2013 patru romani pleaca intr-o croaziera de 101 nopti in jurul lumii, in cabine de peste 32.000 euro si, respective, peste 40.000 euro. Vacanta, care poate fi considerata o extravaganta, reprezinta punctul culminat al unei tendinte care se face simtita tot mai pregnant si pe piata romaneasca: turistii autohtoni devin din ce in ce mai maturi in alegerea destinatiilor, iar voiajele pe marile si oceanele lumii, pentru care iti faci bagajele o singura data si poti vedea mai multe orase si tari, se situeaza tot mai sus in topul preferintelor", a spus Pacuraru.

Totodata, o alta provocare a fost adaptarea cat mai rapida la cerintele pietei efervescente de MICE (Meetings, Incentive, Conferences, Exhibitions), "care inregistreaza o crestere dupa cativa ani de scadere".

Perfect Tour a fost infiintata in 2004 si se afla in top 3 agentii de turism din Romania, dupa cifra de afaceri. Compania are filiale in Romania, Repuplica Moldova, Statele Unite ale Americii, Ucraina si Bulgaria.