"Daca in perioada anterioara o pondere mare a traficului de pasageri o reprezenta traficul de tranzit (42% in 2008, scazand apoi pana la 7% in 2013), in 2014 pasagerii locali, imbarcati/debarcati din Timisoara si din regiunile adiacente, reprezinta o majoritate covarsitoare (99,91% pasageri locali si doar 0,09% pasageri aflati in tranzit)", se arata intr-un comunicat al aerogarii. Desi numarul de zboruri a scazut anul trecut, reprezentantii aeroportului arata ca printr-o eficientizare a curselor gradul de ocupare a aeronavelor a crescut cu 14%, scrie Mediafax.

"Aceasta tendinta se regaseste la nivel mondial, prin optimizarea numarului de zboruri pentru a avea un grad de incarcare cu pasageri a fiecarei aeronave cat mai ridicat, in functie de profilul pasagerilor, de destinatii si de aeronavele cu care se opereaza, (aeronave cu capacitate mare, eficienta crescuta). Aceste schimbari au fost determinate in special de principiile de eficienta economica care guverneaza politica comerciala a companiilor aeriene, prin cresterea ponderii zborurilor de tip low-cost si in acelasi timp prin restructurarea modelului de afaceri al companiilor aeriene regionale", a declarat, in comunicat, directorul aeroportului, Daniel Idolu.

Ca pondere pe companii aeriene, la numarul de pasageri Wizzair detine o cota de 53% (in crestere fata de 2013), urmata de Lufthansa (22%) si Tarom (21%). Cea mai mare scadere a avut-o compania Carpatair (de la 13,6% la 0,2%), cauzata de retragerea de pe piata din Timisoara in ianuarie 2014 si intrarea in insolventa, se spune in comunicat.

Cursele charter au inregistrat o crestere semnificativa in 2014, numarul de pasageri inregistrati in perioada mai-octombrie fiind cu 78% mai mare fata de aceeasi perioada a anului precedent. Antalya a fost destinatia favorita, insa turistii s-au indreptat si spre trei insule grecesti - Skiathos, Zakynthos si Creta.

Citeste si:

Destinatiile preferate de pasageri au fost in 2014 Munchen, Bucuresti, Londra si Bergamo. Tot in cursul anului trecut au fost incluse si noi destinatii, respectiv Bruxelles, Bari, Frankfurt si Memmingen (Munchen Vest), precum si doua noi zboruri de vacanta, curse charter operate de agentii de turism spre Zakynthos si Skiathos. In prezent, Aeroportul International Timisoara are 16 destinatii importante din Europa, dintre care doua aeroporturi (Bucuresti si Munchen) ofera si zboruri de conexiune.

In ceea ce priveste traficul de marfa, in cursul anului trecut s-a inregistrat o crestere de 21% fata de anul precedent, fiind procesate 1.937 tone. Aerogara se asteapta la o crestere a traficului de pasageri in 2015, in acest an urmand sa fie lansate si destinatii noi.

"In prezent, Aeroportul Timisoara detine si exploateaza o infrastructura pe zona de operatiuni aeriene de cel mai inalt nivel si a incheiat contracte comerciale profitabile pentru aeroport si pentru companiile aeriene. O companie aeriana va initia sau va dezvolta trafic aerian la Timisoara dupa principii de eficienta economica si nu dupa considerente politice sau subiective", a mai spus Idolu.

Transportul aerian din Romania a crescut cu 3,5% in 2013, la 10,01 milioane pasageri, potrivit datelor Eurostat. Peste 8 milioane de pasageri au calatorit in tari din Uniunea Europeana, 1,25 milioane calatori au zburat in spatiul extracomunitar, in vreme ce traficul intern a insumat 560.000 de pasageri. Aeroportul Traian Vuia din Timisoara este al treilea din Romania ca numar de pasageri, dupa Henri Coanda (Bucuresti) si Avram Iancu (Cluj).