Presedintele Asociatiei Litoral-Delta Dunarii ,Corina Martin, estimeaza ca veniturile hotelierilor de pe litoral vor fi cu 30% mai mari in acest sezon, fiind un an record pentru ultimii opt ani cel putin, ea precizand ca la aceasta situatia a contribuit si ”conjunctura politica”.

“Din ceea ce ne-au transmis turoperatorii, vorbim de principalii cinci-sase turoperatori mari de turism litoral, ei au avut vanzari cu 50-60 la suta mai mari pentru total sezon, pana in acest moment asta ar fi cifra. Daca insa ne gandim la un bilant cu care incheiem aceasta vara, cand dam bilantul ne referim si la vanzarile la rece si la hoteluri sau pe siteuri, nu doar prin agentii, acolo vorbim de un procent global, probabil estimam noi ca ne ducem spre un 30 la suta total vanzari mai mari pentru acest an fata de anul trecut ca venituri. Vorbim de un an record pentru ultimii opt ani cel putin. Ne ajuta conjunctura politica din jurul nostru, dar trebuie sa recunoastem ca unele statiuni se vand mai bine, mult mai bine ca celelalte”, a afirmat Corina Martin, vineri, intr-o conferinta de presa sustinuta la Mamaia, informeaza News.ro.

Ea a mentionat ca in topul celor mai cautate statiuni, pe locul al doilea, dupa Mamaia, a urcat Venus, datorita investitiilor realizate in unitati de patru si cinci stele.

“Este pentru prima oara in ultimii ani cand in top trei al cererilor si preferintelor de vacanta pe litoral, o statiune din sudul litoralului urca pe locul al doilea, dupa Mamaia, devansand Eforie. Vorbim despre Venus, ca urmare a investitiilor si dezvoltarii pe segmentul hotelieri de patru si cinci stele si pe all inclusive. Per total, se vand cel mai bine hotelurile de trei si patru stele, si a scazut cererea pe doua stele. Extrem de important este faptul ca aproape 40 la suta din turisti si-au rezervat vacanta la mare inca din toamna-iarna trecuta, cand am dat startul programului Inscrieri Timpurii”, a explicat Corina Martin.

La randul sau, presedintele ANAT, Alin Burcea, prezent la conferinta de presa, a spus ca in acest an vanzarile merg foarte bine si multi romani care preferau in anii trecuti destinatii internationale raman in vacanta in Romania, din cauza situatiei de pe planul international.

“In principiu, anul asta se cam vinde tot. Ceea ce se intampla pe plan international, cu terorismul si cu toate chestiile astea, ii fac pe majoritatea sau pe foarte multi romani, care sunt parinti mai ales, sa nu mai plece din tara. Un criteriu important cand ai familie este siguranta. (...) Noi avem vanzari mari peste tot. In Mamaia se vinde orice. Cel mai prost hotel din Mamaia se vinde”, a spus presedintele ANAT.

El considera ca nu tot litoralul trebuie sa fie la fel, unele statiunii fiind preferate de familii, iar altele pentru distractiei sau tratament. “Nu poate tot litoralul sa fie la fel. In principiu, in sud este pentru familii, Eforiile, ca brand, ar trebui sa fie de tratament pentru ca este namol si are si traditie, iar Mamaia, familii si distractie”, a adaugat Alin Burcea.

El a afirmat ca cel mai bun lucru care i s-a intamplat litoralului in ultima perioada a fost faptul ca au fost largite plajele. Astfel, printr-un proiect cu fonduri europene al Ministerului Mediului plajele din Eforie Nord, Constanta si o parte din plaja Mamaia au fost marite cu 33 de hectare. Alin Burcea sustine ca ar fi trebuit promovat mai bine acest lucru deoarece lumea vine pe litoral in special pentru plaje.

Totusi, el a precizat ca exista o categorie care alege Mamaia pentru distractie, pentru cluburile din statiune, spunand ca acestea sunt mai bune decat multe alte cluburi din statiuni renumite de peste hotare.

Presedintele ANAT a mai afirmat ca ”clubbingul” este o nisa care trebuie exploatata, una care trebuie vanduta cat mai scump celor interesati.

Sursa foto: Aleksandar Todorovic / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri