Spania a fost cea mai ceruta destinatie a anului, atat pe curse charter, cat si pe curse de linie, crescand cu un sfert la nivelul intregii tari, fata de 2015, si compensand scaderea inregistrata pentru Antalya si Bodrum, ca urmare a atentatelor si loviturii de stat esuate, care au marcat sezonul 2016 in Turcia, arata o analiza Paralela 45.

In acelasi timp, Algarve, Portugalia, destinatie lansata in premiera in vara 2016, dar si insulele grecesti, litoralul romanesc si cel bulgaresc au inregistrat cresteri de pana la 30%. In sezonul 2016, Paralela 45 a oferit sejururi in 39 de destinatii, cu un total de 45 de plecari saptamanale din Bucuresti si din tara, pe curse charter si de linie.

Rezervarile de vacante pentru acest an au fost realizate in mare parte in perioada de Early Booking si mai putin pe last minute, turistii preferand sa aleaga din timp, in special pachete la hoteluri de cinci stele de lux, in cazul Antalyei, si la patru stele in restul destinatiilor din oferta Paralela 45. Cuplurile tinere au optat, in mare parte, pentru hoteluri de trei stele. Vara aceasta, situarea hotelurilor pe plaja a fost un criteriu decisiv numai pentru familiile cu copii.

Spania a fost cea mai ceruta destinatie a anului, de la Mallorca si Tenerife, pe curse charter, pana la Costa Brava, Costa del Sol si Costa Blanca, pe curse de linie, cu plecare atat din Bucuresti cat si din Cluj-Napoca, Timisoara si Iasi, vanzarile crescand cu un sfert fata de 2015. Pretul mediu al unui pachet a fost de 650 de euro/persoana. Preferintele romanilor s-au indreptat si spre Algarve, o noutate bine primita vara aceasta care se va afla in oferta Paralela 45 si anul urmator.

”Antalya si Bodrum si-au revenit dupa evenimentele nefericite din aceasta vara, iar cei care au reusit sa treaca peste emotiile momentului s-au bucurat de cele mai bune preturi ale all inclusive-ului turcesc, de la aparitia acestui concept si pana acum, care au fost mai mici cu pana la 30% anul acesta. Grecia este o destinatie de suflet pentru romani si preferinta lor pentru insule si pentru zonele turistice de pe continent a dus la vanzari mai mari cu 10%”, declara Ondina Dobriban, director general Paralela 45.

Pentru Chania-Creta, Santorini, Zakynthos si Mykonos au fost cerute cele mai multe vacante, dar preferate au fost si Rodos, Corfu si Heraklion-Creta, destinatii pe charter, iar Halkidiki, Thassos si Zakynthos s-au aflat in topul zonelor turistice cu transport individual. Pachetul mediu (per sezon) pentru o vacanta pe charter in Grecia a fost de 450-500 de euro/persoana in Creta, Rodos si Corfu, de 580 de euro/persoana in Santorini, de 250 de euro/persoana cu transport individual.

In cazul celor care au ales transportul cu masina, cel mai mare interes s-a inregistrat insa pentru litoralul romanesc si pentru cel bulgaresc, pentru care turistii Paralela 45 au facut cu 30%, respectiv 15% mai multe rezervari in sezonul 2016 fata de 2015.

Pana la vacanta de sarbatori, cele mai vandute vacante sunt cele in Dubai, in luna octombrie, Tenerife si Madeira, in luna noiembrie, precum si programele sociale si circuitele marca Paralela 45.

”Dintre programele pentru seniori, Rusia, Madrid, Roma si Israel, cu vizite la muzee si obiective turistice, circuitul in Malta, precum si programele pe care le numim ”circuite de colectie”, in Vietnam-Cambodgia-Thailanda, Thailanda de Nord, Cuba, Australia si Noua Zeelanda, America de sud, sunt rezervate cu multe luni inainte de plecare”, precizeaza directorul general al agentiei de turism.

Agentia de turism Paralela 45 a fost infiintata in aprilie 1990, fiind una dintre primele trei agentii private din Romania. Compania are in prezent 40 de agentii directe si in franciza raspandite in toata tara.

Sursa foto: nikitabuida / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri