"Cred ca situatia macroeconomica favorabila si cresterea generala a consumului s-a simtit anul acesta si in turism. Romanii incep sa calatoreasca mai mult, lucru care se vede de la an la an, iar 2016 nu face exceptie. In general, cred ca 2016 este un an foarte bun pentru piata de travel", este concluzia lui Daniel Truica, proprietarul Vola.ro.

Astfel, in primele 8 luni ale acestui an, Vola a vandut cu 55% mai multe bilete de avion decat in aceeasi perioada din 2015, iar in cazul pachetelor turistice a inregistrat o crestere de aproape 70%.

Potrivit lui Daniel Truica, un roman calatoreste, in medie, de 2,5 ori pe an, iar unii turisti fac peste 6 cumparaturi de pe Vola.ro intr-un singur an.

Pranz cu Vola.ro, despre cum a decolat spre succes de la un fax

Pranz cu Vola.ro, despre cum a decolat spre succes de la un fax

"In ciuda situatiei nefavorabile, Turcia a continuat sa ramana in preferintele romanilor, dar intr-o proportie mai mica. Clientii nostri s-au indreptat spre destinatii intrate intr-un con de umbra in ultimii ani, cum ar fi Tenerife, dar si spre destinatii care au intrat mai recent pe radarul de calatorii precum Portugalia", mai spune Truica.

Cele mai multe vacante sunt cautate pe mobil

Si cand vine vorba de vacante, romanii folosesc tot mai mult telefonul mobil sau tableta. Astfel ca, in cazul Vola.ro traficul de pe dispozitive mobile – telefoane si tablete – a crescut mult in primele 8 luni din 2016 fata de aceeasi perioada a anului trecut, spune Daniel Truica. Daca in 2015, aproape 60% dintre utilizatorii Vola.ro accesau site-ul de pe desktop si restul de 40% utilizau un dispozitiv mobil, "in 2016 rolurile s-au inversat".

Citeste si:

"Aproape 52% dintre calatori si-au cautat online vacante de pe telefon sau tableta si trendul este de accelerare. Dispozitivele mobile raman in continuare mai potrivite pentru research, cei mai multi calatori aleg sa isi finalizeze rezervarea de pe desktop. Daca ne uitam la rata de conversie, este mai mica pe mobil decat pe desktop, insa cele doua canale (mobil vs. desktop) nu pot fi privite separat", explica proprietarul Vola.ro.

Pentru 2016, Vola estimeaza o crestere de 30-40% pentru platforma din Romania, ajungand astfel la o cifra de afaceri de 55-60 milioane euro, iar la nivel de grup estimarea pentru 2016 este de peste 85 milioane euro.

Pe piata turismului online din Romania mai activeaza Paravion, Tripsta, eSky, iar printre cele mai mari agentii de turism sunt TUI TravelCenter/Euroline, Perfect Tour, Happy Tour, Christian Tour, Eximtur.